lördag 31 juli 2010

Nordman


Efter mitt äventyr med låset till bilen kom jag, till slut, hem. Lars hade gjort lunch ihop med Agnes. Supergott!
Simon jobbade, Oscar var hos en kompis, Elsa i Trollhättan och Agnes skulle köras till mormor & Sten.
Vi gjorde i ordning oss och for till Ljungskile.
Efter att Agnes var installerad med allehanda lek
saker och filmer, åkte vi tillbaks till stan för en middag hos goda vänner.
Vi hade en riktigt trevlig kväll. Vi åt och drack gott och avslutade kvällen nere på fjordfestivalen med konsert med Nordman.
Date spelade i danstältet. Där stod vi en stund och tittade på de som dansade bugg. Två par tittade jag speciellt på. De var så fantastiskt duktiga och en fröjd att se! :)

Jag tog flera kort på Nordman men eftersom jag inte har någon kabel (dator/mobil) kan jag inte lägga över dem här.
På väg ut från festival-området stannade vi till och bytte några ord med Håkan Hemlin i Nordband. Jag pratade med en kille i komp-bandet också.
De hade kompat Style i onsdags så jag fick för mig att de var någon sorts husband på festivalen. Så var det inte. De hade spelat med både Nordman och Style i flera år. (Det gäller att de inte lägger sina spelningar samtidigt) Nåväl, jag fick ett kort även på dem. :)
Det var lite "fjortis"varnig på det där med det struntar jag i.
Varför inte prata när man får chansen?

Totalt sett tycker jag att dagen var oerhört givande!
Må gott! :)

Inga kommentarer: