fredag 16 juli 2010

forts...

När vi anlände till Uddevalla igen var timmen sen. Vi skildes åt, sedan vi bestämt träff hos oss dagen därpå. Nästa dag åkte Kicki och jag på shoppingtur. Maken agerade chaufför innan han avvek på egna äventyr. Lasse o Johanna tog med sig Oscar och flickorna till Nordens Ark.
När de kom tillbaka åkte vi ut till mor och Sten i Ljungskile för att grilla. Vi hade en trevlig kväll!
Fredagen var avresedag för "Umeåfolket". Vi tog en fika på Snäckan innan de for.
Alla dagar var fulla av sol även om an och annan dag inte var så varm.

På lördag förmiddag tog jag hand om tvätten. DET var skönt att få bort. Sen åkte Lars, Agnes och jag till vänner utanför stan. Agnes fick rida på en av deras hästar, vilket gjorde henne lycklig! :) Vi gillade gott och spelade kort resten av kvällen. Agnes lekte och roade sig själv. Vi var inte hemma förrän vid halv två...
Nästa dag tänkte vi bara vara hemma.
Maken satte sig dock på sängkanten på förmiddagen och frågade om vi inte skulle ta och hälsa på en av mikna kusiner.
Sagt och gjort. När vi var klädda och redo for vi till Norra Björke (utanför Trollhättan).
Agnes och mitt kusinbarn (som går under smeknamnet) Flisan fann varandra direkt och lekte som bara den!
Vi åkte inte förrän vid halv sju-snåret. Ett hastigt stopp i Trollhättan medförde en dotter till i bilen :) Det var skönt att få hem henne igen :)

På måndag morgon var det en aning trögt att gå ur bingen, det ska erkännas.
Men - när jag väl kommit till jobbet försvinner den känslan. Tänk att man kan få trivas så bra på en arbetsplats :) !
Efter en timmes jobb ringde Lars. Nästa syster var på väg. De hade varit i Oslo för att hälsa på deras dotter och tyckte att de kunde hälsa på oss när de ändå var i faggorna.
(Norrlänningar har en egendomlig syn på "att vara i faggorna")
Nåväl, det var väldigt kul att vi fick träffa även dem.
Vi åt en god middag med färska jordgubbar till dessert innan de slog sig till ro nere på Hotell Viking.
När jag kom hem efter jobbet dagen därpå åt vi en sillmiddag innan vi åkte ner till Liseberg.
Simon och flickorna följde med. Oscar var på egna äventyr.
Vi sa hejdå vid åttatiden och styrde kosan hemåt.

Nästa dag jobbade jag igen.
Dessutom hade Lars och jag bröllopsdag och Dan (en kompis) fyllde år.
Dan köpte med sig middagsmat, jag bakade en kaka och gjorde en savaräng till dessert.
Han köpte en färsk laxsida som jag tillagade i ugnen. Den blev fruktansvärt god!!!!!

Efter middagen kom grannarna över för att hämta sand till ett akvarie de fått.
De blev kvar på kaffe och kortspel ett par timmar. Det är alltid lika trevligt!

Igår var det torsdag! Lars åkte på kurs och jag blev gräsänka ett par dagar. :)
Britt kom upp på kaffe o trivsamt prat i kvällningen.
Tänk så mycket man har att prata om när det gått ett par veckor.


Idag har jag tagit med mig barnen till Ljungskile.
Vi ska grilla, barnen leker och mor har semester. :)


En käck nyhet har jag också.
Jag kom in på högskolan i Trollhättan!!!
Kom in på mitt första handsval och är vansinnigt spänd på vad hösten har att erbjuda. :))

1 kommentar:

Ass sa...

Grymt med Trollhättan!
Och alltid lika kul att läsa det du skrivit :)