lördag 17 juli 2010

IBLAND...

rinner bägaren över.
Det räcker inte men bara en droppe, det kan jag hantera.
När många droppar på en gång, av skilda karaktärer, gör bägaren överfull går jag upp i limningen.
Vet någon hur små bitar man kan göra av ett äggskal?
Eller hur dessa skalbitar kan sprida ut sig över soffor och golv så att inget annat än en rejäl dammsugning hjälper?
Det var två droppar...
Agnes tvärvägrade att klä på sig - alla gånger jag bad henne.
Droppe tre...
Hågkomsten av plånboksförlust.
Droppe fyra....
Strul med Visakort och nytt körkort.
För att få ut Visakortet, som skickades rekommenderat, måste jag ha ett id.
För att få mitt körkort, tillika id, måste jag ha pengar. Detta för att kunna betala fotot till nämnda körkort.
Moment 22 ??
Droppe fem, sex och vidare till tjugo....

När sedan Agnes använde en av de nya böckerna som skridsko var måttet rågat.
Boken blev alldeles repig (av skalbitarna?) och vid den upptäckten rann bägaren över.
De utflykter jag hade planerat, ställde jag in.
Flickorna skickades upp på rummet och jag satte igång att dammsuga.
Jag är på ett urtråkigt humör och vill ingenting!
Bläh!!!!

1 kommentar:

Fenixmonas sa...

Ojojoj! Nu låter du riktigt farlig!! Ja, ibland kan det rinna över när eländet samlas på hög! Hoppas det blir en bättre dag idag! Kramiz