fredag 2 juli 2010

Natt...

Klockan är strax ett, natten till lördag.
Det är fortfarande skön temperatur ute och inne sitter jag vid datorn...
När jag var yngre gjorde jag ganska ofta nattliga promenader. Det var så härligt att gå i sommarnatten. Man kunde höra insekternas pladder och känna dofterna så mycket tydligare. Allt i naturen intensifierades på nätterna när inga andra "främmande" ljud störde. Hmm... jag är uppväxt på landet så de som är uppväxta i stan kanske inte fick samma upplevelser jag fick. Förmodligen inte.

Jag har suttit och lagt "Spindelharpan" (en kortpatiens) på datorn en stund. Jag har lagt oräkneliga och förstår inte varför jag inte tröttnar.
När jag var gravid med Agnes satt jag i timmar och sköt sönder grupper av små bollar i olika färger. Också det ett spel på datorn. Fast online.. Det är ett totalt meningslöst spel som, åtminstone jag, kan göra om och om och om igen. Märkligt!

Nu ska jag lägga mig. I morgon ska jag köra Simon till kärestan på Tjörn och på eftermiddagen ska vi till Rännelanda på kalas. Min gudson fyller år och det ska firas.

Ha en härlig sommarlördag i solen! :)

1 kommentar:

Fenixmonas sa...

Godmorgon Tina! Här blir det Munkedal idag och lite spänning...Vi kom hem sent igår så jag förstår att Cesare var besviken på oss! Han hade råkat ut för någonting igår för hans halsband var nästan helt avslitet och hans namnbricka var borta.
Ha en fin söndag trots himlavattningen, men även regnet behövs...Kramiz!!