torsdag 1 juli 2010

Inlägg nummer tvåhundra!

Trots denna enastående händelse blir dagens inlägg inte mer kul än rubriken.
Idag gjorde jag ett gästspel på jobbet. Det var lika trevligt som alltid. Dessutom har jag fått in AC i köket så det är en väldigt behaglig temperatur där numera. :)

Efter jobbet åkte jag hem för att packa badkläder.
Därefter hämtade jag upp make och töser nere vid den nya lekplatsen i centrum.
Tyvärr var inte flickorna så roade av denna. Nåväl, de uppskattade badet vid Bodele desto mer. I synnerhet Agnes. Det är mycket svårt att få upp henne när det är dags.
Hon brukar se ut som ett russin när hon äntligen behagar komma.
Hon trivs lika bra i salt som sött.
Elsa däremot, är en aning kinkig. Hon fick höra att det fanns små brännmaneter. Hon SMÖG ut i vattnet men kom dessvärre lika fort upp igen.
Hon hade tappat sin foppasko men fått syn på en manet och rusat upp utan skon.
Efter en hel del lirkande gick hon ut och hämtade den stackars övergivna skon. Den låg i all sin illrosa ensamhet och guppade på krusningarna.
Efter ett par timmar var det dags för hemfärd, sillmiddag och en kväll i tvättstugan.
Nu sitter jag och väntar på att allt ska torka.
Maken tog extrabarnet och Elsa med sig för ett kvällsdopp i Bjursjön.
Snart ska jag duka fram kvällsmat och ägna resten av kvällen åt att vika tvätt.
Ha det gott i solen!

1 kommentar:

Fenixmonas sa...

Godmorgon! Precis så som det ska vara på sommaren...Bad! Fast det är mycket maneter just nu...Lite mer värme så ser vi dem inte längre! Kramiz