söndag 4 juli 2010

Rännelanda

Efter att ha kört ut Simon till kärestan, ute i Skärhamn, vände jag åter kosan hemåt. Att köra lilla pärlan (utan AC) var, mitt på dagen som att framföra en tryckkokare på hjul ungefär. Det var kopiöst varmt! Jag hade rutorna lite nedvevade så det fläktade lite. Nåväl, på hemmaplan plockade jag upp resten av familjen och styrde norröver.
Mot Rännelanda och kalas för gudsonen Jakob. Barnen och jag stannade kvar över kalas, badande i Ragnerudssjön och grillat. Mums! Det blåste lite vid sjön. Fläktade gott efter en stekhet dag. Jag stod (påklädd i jeans,uppvikta till knäna) nere vid strandkanten och övervakade den lilla vilda. Hon lekte med en gigantisk badring och när hon tröttnat på den ,släppte hon den där hon stod. Dessvärre hamnade ringen utanför bryggan där badringen hotade att guppa iväg mot egna äventyr. Jag satte av efter den och lyckades rädda den.
"Mamma, hörde jag bakom mig, dina byxor..."
Jag tittade ner och upptäckte att jag gått i till knäna och att byxorna var dränkta över uppviket. Det droppade friskt om mig må jag säga. :)

Vi åkte hem vid tio och var hemma strax efter halv elva. Agnes sov ingenting på hela dagen och kunde ändå hålla sig vaken i bilen hem. Fantastiskt! Jag hade bävat lite över färden från garaget och in till oss men det hade jag ju sannerligen inte behövt.
Oscar nattade flickorna och gick sedan o lade sig själv.

Efter en stund vid datorn gjorde jag detsamma.

Idag ska vi till Saxenhof för grillning och krabbfiske med släkten. Det ska bli skoj!

1 kommentar:

Fenixmonas sa...

Godmorgon, godmorgon! Här kallar jobbet igen! Vädret lite osäkert men solen är snart tillbaka med full styrka! Kramiz!