söndag 5 maj 2013

Maj, dag nummer fem...

Vi är redan inne i maj och värmen lyser med sin frånvaro. Vårblommor,fjärilar och fåglar har i och för sig börjat dyka upp mest överallt. Nog är det vår alltid. Fortfarande blåser det dock illans kallt - bladknopparna på träden sitter förskrämda innanför skalen och avvaktar. Inte ens de tidiga björkarna har gett sig till känna än. Trist - jag längtar verkligen efter värmen. Mina leder behöver den. 

Det börjar bli tärande att lägga på en mask av hälsosamhet och glädje. Jag har ont! Ont i lederna mest hela tiden och ont i magen när jag äter. Usch, vad jag gnäller!  Dock - detta är MIN blogg, min papperskorg att kasta av mig i när det tär för mycket. Jag orkar knappt med mig själv - hur ska jag orka med allt annat? Förtränga mig själv? Ja, det har jag gjort förut och det går ju ett tag. Det gör jag!  Stänger in Tina i en liten skrubb ett tag. 
Sätter på masken än en gång och kör på... Barnkalas...konfirmationsfester....dop...skolavslutningar...examen...nationaldagsfirande.... 

Go ahed - make my day....

1 kommentar:

pär sa...

Det är så lätt att bara tuffa på. "Starka Tina, du klarar allt". Inte många ser tåren i ögonvrån, eller ser när det rycker till i mungipan av smärta. Men du har några som ser dig. Som vet. Och som inte låtsas att situationen är en annan än vad den är.