torsdag 30 maj 2013

Sitter på tåget. Reser genom en bit av Sverige. Från Uddevalla,min hemstad, till Stockholm. Hittills har jag sett två rådjur och en älg - och den storslagna naturen vi har här. Den svenska naturen grönskar och det är såå vackert. 
 Jag har de senaste dagarna blivit alltmer fast i tanken på att skriva. Det rimmar dåligt med höga prestationskrav och skrivkramp. Vad ska jag skriva om? Ska jag göra en saga för barn eller en novellsamling för vuxna? När jag skriver novellsamling för vuxna menar jag noveller av den typen man kan läsa i veckotidningar, inte erotiska berättelser ;) Jag pratade med en person om detta häromdagen och fick rådet att sätta igång - man kan ju skriva om precis vad som helst. Hmm..jaha...jo, det är ju visserligen sant...men... Prestationskravet höjdes flera grader. Hur ska jag börja? Vad ska jag skriva om? Kommer någon att vilja läsa mina alster? Ja, jag lär ju aldrig få veta om jag inte sätter igång snart.  Eller hur? Dags för brainstorming nu...

Inga kommentarer: