onsdag 22 maj 2013

Dag nummer 22, maj 2013

Hejsan!
Jag hade ett riktigt hushållsmaraton igår. Jag bakade bröd , tömde en hylla på balkongen, flyttade bort hyllan och ställde dit en annan, fyllde hyllan, rengjorde pumpen till akvariet, lagade middag och bjöd in mamma o Sten, tog hand om all disk, lade klart golvet på balkongen,skurade badrummet och plockade tvätt. Inte jättekul att läsa om så vardagliga saker kanske? Skrev mest ner det för min egen skull. Jag har dagar där jag inte fixar att göra något alls. Då kan det vara skönt att läsa om andra dagar, dagar då jag faktiskt får till massor. :) Idag ska jag få en granne på kaffe. Han rymmer hemifrån pga bilning i sitt hus. Jag har gjort en rabarberpaj, mina älskade rågkakor (som jag gjort med jordnötter istället för mandel- gudomligt gott) och plockat fram lite vetebröd ur frysen. Vi har bara språkats vid via Facebook tidigare så det ska bli trevligt att ses "live". :)  
Jag tänkte ha satt upp rundstaven i skrubben under trappen, för att få undan lite kläder men insåg raskt att jag behöver en slagborr till det. Suck... Önskar att jag hade lite mer verktyg så jag slapp låna från kreti o pleti i ett kör... Nåja, det är ju tur att vi har goa grannar som VILL låna ut sina verktyg. :)
För övrigt mår jag som vanligt. Ingen förbättring. Ingen försämring heller för all del men det hade varit käckt att kunna äta utan att vrida sig i plågor - varenda dag! Jag börjar bli så van nu att det nästan blivit vardag. Jag gör ingen större affär av saken. Tar min smärtlindring och lägger mig o väntar på att den ska verka. Sen är det full fart igen... Inte särdeles nyttigt föreställer jag mig. Det skulle vara trevligt att vinna osedvanligt mycket pengar så jag slapp vara stressad över min ekonomi. Jag vill börja skriva igen. Barnböcker och noveller. Kanske att jag skulle kunna få till en bok också. Det finns ju massor att skriva om. Trixet är att hitta en röd tråd, följa den och knyta ihop i slutet. Nu kommer kaffebesöket snart. På återseende.

Inga kommentarer: