torsdag 28 februari 2008

En alltigenom "härlig" förmiddag !



Idag skulle Elsa på 4-årskontroll på BVC.
Det såg hon fram emot. Hon skulle vägas och mätas och rita teckning. För att det inte skulle bli så hattigt m dagis bytte vi dag. Ledig idag och dagis på fredag istället. Toppen! Lars var hemma så jag kunde gå iväg med Elsa i lugn o ro. Bara rå om henne en stund. Efter BVC skulle hon hjälpa mig att köpa mjölk. Solen sken . Det var ett soligt härligt vårväder.

När vi anlände till BVC, anmälde jag Elsa i luckan.
Damen i luckan tittade både en och två gånger men hittade inte Elsa. Däremot hade Agnes en tid hos läkaren . Jag var en kvart för tidig med fel barn till fel kontroll. ..
Jag gick in i väntrummet o försökte ,via mobilen, få tag i Lars. Min tanke var att Lars skulle ta på Agnes kläder och komma bort till BVC m henne. Hemma var det dock bara upptaget. När det blev vår tur upplyste jag BVC-sköterskan om att jag hade fel barn med mig.
Vid det laget var jag gråtfärdig av allt jag missat. Medan jag satt i väntrummet hade jag nämligen plötsligt kommit ihåg att Elsas BVC-tid var veckan innan och att Agnes skulle varit hos tandsköterskan kl 9 i morse. Hon skrattade och sa att de kunde ta något eller några barn innan Agnes. Det var bara att gå hem o byta barn. Vi bodde ju så nära.
Sagt o gjort! Jag knatade hem igen, fick tag i Lars när jag nästan kommit ända hem, bad honom sätta på kläder o gick tillbaka till BVC. Grät en skvätt i total självömkan innan jag gick.

Bvc-sköterskan blev väldigt imponerad av hur fort jag varit hemma o bytt barn.
Alla kontroller var bra. Agnes är 76,3 cm lång och väger 10,7 kg.
Hon följer sin kurva exemplariskt.



Lilla Elsa då? Jodå, hon ska få rita sin teckning på måndag.
Om jag kommer ihåg....

Inga kommentarer: