lördag 9 februari 2008

fortsättnig på föregående...

Nå, hon klappade i händerna, tittade m stor koncentration o dansade till musiken.
Efter föreställningen körde vi ut Simon o en kompis till Torp. Sedan styrde vi kosan mot Ljungskile där vi våldgästade mor & Sten. De passade Filip o Kajsa. Mina syskonbarn. Deras föräldrar gör något så obegripligt som att titta på alla delar av "Sagan om ringen" hos en kompis. Jag tycker mest att det är val av film som är obegripligt. Min mor däremot, tycker hela ide´n om att sitta o titta på film 12 timmar i sträck är lite fnoskig.

Igår o i förrgår var Nina o hälsade på. Fredag morgon var hon barnvakt åt flickorna medan Lars o jag var upptagna. Lars av en anställningsintervju o jag av ett utvecklingssamtal gällande Simon.
Vi var klara efter ungefär en timme.
Vi åkte hem o spelade yatzy. Vi spelade åtta partier på dessa två dagar. Nina vann alla gånger ! Det är allt en himla tur att jag är en god förlorare. Jag tycker det är kul att spela även om jag inte vinner.
Nina sa något som jag tänkte på en del efteråt.
Jag ska upprepa vad hon sa ,något verifierat.
Först tänkte jag spåna lite om "förr". Förr är ett lämpligt ord man gärna använder vid samtal om allt som hänt minst två veckor innan dagens datum.
Förr kan alltså lika gärna vara 2 juli 1983 som 4 september 230f.Kr. Är inte det lite märkligt ?
Nåväl, för att spinna vidare lite på detta och komma vidare in på nästa ämne....
Förr ansågs det oerhört opassande att visa ett uns av undeerkläderna.
Nu däremot finns genomskinliga kläder som förevisar b-h och/eller kalsonger i all deras härlighet samt ett mode som går ut på att nästan tappa byxorna. Nu är man alltså inne när man visar underkladerna. Ett intressant fenomen.
Förr blev man idiotförklarad när man gick o pratade för sig själv. Nu är det status. Skillnaden ligger i mobil m head-set. Konstigt! Nog filosoferat! Nu ska jag fråga lilla mor om hon vill ha hjälp m middagen.
Ha det gott !

Inga kommentarer: