söndag 3 februari 2008

Att behöva en blogg

Att skriva en blogg är kul ! Jag berättar gärna för alla jag känner om min lilla hemsida där jag plitar ner allehanda intressanta och ointressanta saker. Varför ? kan man fråga sig. Tja, inte vet jag. Jag kanske har fått en släng av storhetsvansinne. Övertygad om min kolossala betydelse tror jag, i min enfald , att alla vill läsa om mitt häpnadsväckande liv. Riktigt så är det inte. Faktiskt!
Jag är så stolt o glad över att jag har bemästrat datorn, så till den milda grad, att jag fått till en blogg. Eftersom jag inte är något direkt geni när det gäller datorer, o de flesta vet det, måste jag få berätta att jag lyckats !
Jag berättade för en kompis tidigare i kväll om min blogg.
Hon skrattade o sa "Ja, det kan du behöva!" Nu när jag funderat en stund över denna kommentar måste jag drista mig att fråga: Behöva ? Varför skulle jag behöva den? Teorin om storhetsvansinne är avklarad...
Vad kan det då vara? Ett eget forum att skriva av mig på? Ett maskinellt anteckningsblock? Ett ställe att skriva upp diverse i eftersom jag har en förmåga att glömma en massa ? Hm....kanske lite av allt.

Nåväl.... Igår var ju tre av barnen ute i snön o åkte skrana.
Maken var med och tog foton m digitalkameran (existerar vanliga kameror?). Framåt kvällen laddades bilderna in i datorn. Jag tänkte lägga in en vinterbild vid texten men när jag letade efter bilderna fanns de inte. Bilder vi hade lagt in två minuter tidigare hade försvunnit. Jättekonstigt ! Jag förstår att de finns någonstans i datorn men varken maken eller jag hittar dem. När vi gör det ska jag redigera i texterna lite.

Om två minuter är det måndag. Jag överväger starkt att gå o lägga mig så jag orkar sparka ut skolbarnen ur deras sängar i morgon bitti.
Natti natti ! : )