tisdag 12 februari 2008

Tulpaner till mor

När vi kom hem från dagis satt Agnes i bara mässingen på köksgolvet.
Hon hade badat , övervakad av Simon. Han fick en blöja som han satte på henne. Jag satte på en film till Elsa och började m middagen. Efter en stund kom Lars hem. Han tog med sig Elsa till Ica för att köpa mjölk. Jag lade Agnes en liten stund och fortsatte sedan i köket. Plötsligt kom Elsa inrusande. Själv. - Var är Lars ,frågade jag, kommer inte han ? -Nej,svarade Elsa,jag sprang hem. -Jag har köpt blommor till dig mamma,sade hon sedan o räckte fram en bukett tulpaner. (Rosa förstås)
-Men Elsa, vad du är gullig. Tack så väldigt mycket. sa jag.
Jag satte blommorna i vatten.
Då kom Lars. -Hon SPRANG hela vägen från affären för att ge dig dem sa han.

När Elsa lagt sig berättade Lars att hon , flera gånger, velat köpa blommor till mig.
Nu sa Lars äntligen att hon kunde få göra det. Hon hade valt med omsorg. Tittat o luktat på alla buketter innan hon bestämde sig för vilken jag skulle få.

Jag blev väldigt rörd!

Inga kommentarer: