torsdag 7 februari 2008

Ännu en dag är snart till ända...

Agnes är förkyld o har feber. Detta tillstånd medför , som biverkning, att hon även blir enastående klängig. Det är väldigt mysigt - när man inte lagar mat, dammsuger eller hänger tvätt. Tyvärr måste jag ju göra sån´t trams. Jag gör det under väldiga hojtanden från lilla damen. Oftast står hon m ett krampaktigt tag om mitt byxben,vid knävecket. Där tar hon ett ordentligt tag o vrålar tills jag lyfter upp henne.
Nåväl, middagen avnjöts idag utan Lars men med Nina o alla barn. Eftersom Agnes är dålig , åt hon bara ca ½dl kokta ärter. Vi andra åt pannbiff. ( Visst är det väldigt intressant att veta ? ) Simon var på ett gott humör o höll hov genom att driva med /om allt och berätta anekdoter från skolan . Skojjigt !

För övrigt har jag nog inte något att berätta. Jag känner mig lite tom i "bollen" och verkar bara kunna åstadkomma vardagstrivialiteter. Jag sätter därför punkt här för idag o återkommer när "bollen" fyllts på med något.

Hej så länge !

1 kommentar:

Pernilla sa...

Det är väl trevligt med vardags-sysslor och barna-skrik.
Jag ser att du lyckades med kommentarerna, trevligt.