lördag 2 februari 2008

1:a februari minsann

God kväll !

Idag trodde jag inte att jag gjort speciellt mycket. Tänkte en stund o kom fram till att jag visst gjort det.
Jag har tvättat två maskiner tvätt,hängt o vikt torr tvätt,röjt här o var o ÄNTLIGEN släpat fram symaskinen.
I flera månader har det legat minst fyra par jeans som har behövt lagning av olika slag. Jag lyckades m konststycket att laga tre par jeans o ett par mysbyxor. Tycker själv att jag är enastående duktig.
Oscar skulle varit på fotbollscup idag. Igår var han på fritids. De skulle ha mys o övernattning där. Pga cupen hämtade jag honom vid niosnåret. Då hade stackaren fått migrän. Den gjorde honom tämligen utslagen så han fick vara hemma o vila idag.Trist m tanke på att tränarna ville haft m honom. Cupen var förlagd till Munkedal, där min käre far bor. Vi hade stämt träff men fick ställa in.
Det har snöat idag. Massor ! Massor för att vara här på västkusten i alla fall...
Oscar o Elsa var ute o åkte skrana,en norrlänsk variant på pulka. De var väldigt blöta när de kom in. Kul hade de haft i alla fall. Framåt eftermiddagen sken solen. Det var väldigt vackert. Simon o Oscar gick ut. Oscar skulle visa hur man åkte skrana för honom. Han åkte ett teståk. : )
Resten av dagen har jag bara slappat. Så skönt. Maken har jobbat men kom hem vid sextiden. Det är så trivsamt att ha honom ! Nu är det läggdags. Oscar har en kompis här över natten. I morgon ska Oscar träna fotboll. Kompisen får hänga med. Nu ska jag läsa en stund. En annan dag kanske jag är mer spirituell...