onsdag 30 januari 2008






God dag ! ...eller snarare natt...

Idag har vi firat en stor liten flickas födelsedag. Elsa har blivit 4 år och är mäkta nöjd över detta. Nöjd var hon också med sin dag. Igår var flickorna,maken o jag o handlade. Elsa hade fått ganska stränga order om att inte tjata oom allt hon (vanligtvis) vill köpa i affären. Hon var väldigt duktig men lyckades charma till sig rosa tårtljus m glitter, olika servetter o en STOR påse ballonger. Ett kort skulle hon ha också. Hon valde själv ut ett kort som hon tyckte att vi skulle ge henne idag. : )
Jag glömde faktiskt bort kortet...tills jag hittade det i jackfickan. I hemmet fanns en oanvänd ram som jag satte kortet i. Givetvis m en tjusig, rosa, bakgrund. Hon fick en rad typiska flickpresenter, Lille Skutt-formad tårta o en massa uppmärksamhet.



En av presenterna innehöll en väldigt fin klänning. Trots att den inte var det minsta rosa tyckte Elsa om den o dansade runt i den kvällen lång.

Med den på liknade hon på pricken Lisabet i "Madicken". Vansinnigt gulligt ! Hon står bakom Luna men klänningen syns ändå.









Agnes har kommit på att hon tar sig fram enkelt o fort (fort för en unge på 10 månader) om hon håller i knävecken på mors eller fars byxor. Likt Frankensteins monster tar vi oss vaggande fram genom rummen. Oerhört enerverande emellanåt. Vi tröstar oss med att det hör till hennes utveckling, stirrar på den icke uppsatta trappgrinden o tänker stillsamt att Frankensteingången nog är att föredra ett par veckor till...
Simon, 17 år i juni, kom hem med nya jeans idag. Väldigt snygga, svarta som satt som gjutna på honom. Han har god smak när det gäller kläder, den unge mannen.
Inte lika god smak när det gäller presenter.. eller jo...Elsa blev väldigt glad över sin "My-little-pony"-häst m illgrön man & svans.

Något papperspyssel har det inte blivit på flera dagar.
Jag har haft händerna i degbunkarna. Hembakt är godast vid kalas ! : )

Sist min kompis Pernilla var här stansade vi en del.
När hon åkt hem till sin familj gjorde jag ett litet bukettkort. När jag förstått mig på vår skrivare/scanner/gör-allting-maskin ska jag peta in en bild på det. Skoj!
Eftersom Pernilla fått lära mig det jag kan om att kombinera papper,kort o datorer får väl stackaren lära mig det också. Arma kvinna! ; )

Nu ska jag placera mig i sängen. Måste upp o göra allt mammor m skolbarn gör på morgonen i morgon också. Hej svejs !