söndag 2 mars 2008

På utflykt !

I fredags var maken ,Agnes o jag på utflykt!


Först åkte pojkarna till respektiva skola o Elsa lämnades på dagis.

Utflykten började med ett besök på vår balkong.

Där plockade vi in en massa skräp som jag fyllde hallen med. Lars bar ner det till bilen (o fyllde därmed den ) och for iväg till tippen.

Jag måste erkänna att jag var svårt frestad att fortsätta städa balkongen.

Vädret var dock strålande så vi valde att åka en tur.

Vi åkte till Göksäter, en affär på Orust. Den är känd för att ha mycket olika saker till oerhört humana priser. Från början hade de mest tyger men har utökat sortimentet på senare tid.

Vi köpte kläder till tre av barnen ( Simon vill köpa sina kläder själv) och tittade på allt man kunde köpa.

Innan vi gick in bestämde Agnes att vi skulle äta. Hon bestämde det väldigt högljutt så vi enades om att det var en god ide´. Kokt korv m bröd och en festis till lilla damen. Hon är väldigt duktig på att hantera sugrör. Se bara !
Efter mat o shoppning åkte vi hem till Uddevalla igen.

Elsa hade hämtats från dagis av Pia så vi styrde kosan dit. Vi åt middag och hade en trivsam stund. Lars åkte för att städa bilen . Han tog med sig Pias dammsugare men lämnade mig och flickorna som pant. : )

Bilen blev väldigt fin ! Det luktar fräscht och ser så väldigt mycket bättre ut ,utan kexsmulor o grus på golvet...


2 kommentarer:

Anonym sa...

Hon är ju för gullig!!

Anonym sa...

Wow! Elsa och Agnes är faktiskt lika, ser jag på bilden i övre högra hörnet!Härlig läsning!