onsdag 5 mars 2008

I MacGyver´s anda...

Idag har Elsa varit på dagis lääänge. Hon brukar vara där mellan 9-14. Idag skulle hon vara kvar till kl 16. Jätteroligt! Dessutom skulle hon få äta mellanmål.
Lars jobbade till kl 19, var på kurs under dagen och hämtade Elsa in emellan.
Hon kom hem och sa hej innan hon rusade ut för att leka.

Agnes ska nog få lite fler tänder. Hon har feber o en formidabel snuva. Lägg till ett stort mått gnäll. Det är befogat om det är tänder på gång. Jag kan inte tänka mig att det är en skön upplevelse.

Linda kom över i morse. Vi drack kaffe och spelade kort när inte Agnes ville ha uppmärksamhet. Det ville hon mest hela tiden så ett parti tog i stort sett hela dagen. Eller i alla fall fram till kl 15..
Vi gjorde dock avbrott för annat också. Linda hittade på att jag skulle sätta upp vajern i taket.
För ett bra tag sedan köpte vi vajer på IKEA för att ha i vardagsrummet. Med tunna gardiner skulle den fungera som rumsavdelare.
Vi tänkte sätta upp den förra veckan. Med glatt humör öppnade jag förpackningen och upptäckte att det inte fanns skruv att sätta fast vajern med.
Detta köpte vi på Göksäter i fredags . Nå, nu tyckte Linda att jag kunde sätta upp den.
Det gjorde jag . Medan jag försökte få Agnes att sova en stund strök hon gardinerna .
Oj, vad glad jag blev över den hjälpen ! Så skönt att inte behöva stryka själv. : ) Resultatet blev ,smått , enastående ! Mjukt och fint hänger de där.Rummet fick en helt ny atmosfär. Mysigt !











När Linda gått hem fortsatte jag . I bästa MacGyver-anda började jag sätta upp trappgrinden som stått på parad i köket sedan i november.Det var ett ganska marigt företag att utföra själv så Simon fick rycka in och assistera. Agnes satt i en barnstol och hejade på.


När trappgrinden var på plats bar jag upp en massa attiraljer för nästa projekt.


Vi har haft ett kompostgaller som trappgrind. Den har stått lutad emot trappräcket. Inte speciellt säkert. Det väsnades mycket när det ramlade omkull också. Resultatet blev minst lika bra som med en riktig grind. Jag fick visserligen hitta på lite egna lösningar för att få till det men - MacGyver hade inte gjort det bättre faktiskt. (För er som inte vet vem den fantastiske hjälten/fixaren MacGyver är: sök på google! )


Lars blev mäkta imponerad av sin fru (och Simon) när han kom hem. Kul att göra honom glad !

Resten av kvällen har jag gräddat våfflor, nattat Elsa och Agnes samt suttit och pöst. Luften gick ur mig vid 20-snåret. Jag orkade inte ens torka av köksbordet.

Den gode maken gjorde en insats och torkade bord och gjorde ett krafttag i köket. Härligt! Han är så duktig, min man.


Nu ska jag verkligen sova! Natti natti

Inga kommentarer: