söndag 16 mars 2008

Dop




Idag har det nya lilla kusinflickebarnet blivit döpt.Tilldragelsen ägde rum i en liten kyrka i N:a Björke. ( Det ligger mellan Trollhättan o Grästorp)
Dels var det dop o dels skulle Barnens Bibel delas ut till församlingens sexåringar. Det var en fin gudstjänst med en fullsatt kyrka.
Efteråt var det fika på bygdegården. Vackert dukade bord, varm
smörgåstårta m sallad och päroncider. Sen kaffe o kaka. Gott gott !
När kaffet var urdrucket o alla presenter öppnade började folk droppa av lite smått. Flera av Jennys (den nydöptas ömma moder) släktingar ville se
hur de bodde o vallfärdade dit. De bor MYYSIGT !!! Jag blev svårt avundsjuk, dock utan att för den skull bli missunsam. Hon är väl värd både hus och stor trädgård. När vi kom dit var min käre make vänlig nog att
, med bilen och dess tyngd, göra ett, ca 3 meter långt , dike på deras uppfart.
Ganska djupt också märkte jag när jag gick ur bilen för att släppa ut alla barn. Bilen hade sjunkit ner till tröskeln.... Min käre lugna norrlänske make blev ytterligt förbaskad och hävde ilsket ur sig en och annan rejäl svordom innan han gick ut för att beskåda eländet.
Jenny ställde ner bilstolen med Felicia på gräset och gick för att putta upp bilen på fast mark igen. Hon fick hjälp av några stycken och kan alltså inte ta hela äran åt sig . Nu , i efterhand, tycker jag att det hela är väldigt komiskt. ( Jenny o Stefan : Vill ni att vi kommer o skottar igen diket är det bara att höra av sig ! )
Vi gick en liten rundtur innan vi sa adjö för att fara hem igen.
Vi gjorde dock ett stopp i Vargön för en titt-in hos Tommy o Karin innan vi kom hem.

Under kvällen har valda delar av familjen (den maskulina delen) hämtat Oscars dator som varit "hos doktorn" över natten.
Datorn kom hem pigg o rask. Jag har sålunda inte sett röken av sönerna på hela kvällen..

Nu ska jag ta ett tag i köket, ladda mobilen och krypa till kojs.
Hav en god natt gott folk !

Inga kommentarer: