onsdag 12 mars 2008

Agnes 1 år idag !

Idag har det lilla flickebarnet minsann gått o blivit ett helt år. Tänk vad tiden går...I julas fick hon ,bland annat ,ett par mockasiner. För er som inte vet vad det är kan jag berätta att det är lite tjockare strumpor med halkfri sula under. Jag är stor vän av dessa fotbeklädnader och höll noga reda på dem.Trodde jag. En dag hittade jag bara den ena. Jag blev ytterligt gramse över detta och letade ,varje gång jag gick o plockade saker ,i flera dagar. Nix, den ena stod inte att finna.När min dyra moder ringde för att fråga vad som stod på Agnes önskelista , var jag ganska rask med att påtala behovet av ännu ett par mockasiner.



Igår hade Oscar omvärldsdag. Det betyder att han skulle uppsöka en arbetsplats hos någon han känner och tillbringa en dag på dennes arbetplats.Han har en sådan dag per termin upp till 7:an eller 8:an. I Högstadiet blir det fler dagar i rad. Oscar följde m Sten till hans jobb. På kvällen hade han fotbollsträning. Han var på den , duschade och gick så småningom o lade sig. Han ville att jag skulle natta honom så jag slog mig ner på hans skrivbordstol en stund. Att bara sitta ligger inte riktigt för mig så jag passade på att sopa fram lite saker som jag fick för mig kunde ligga under hans säng. Jag hittade damm , leksaker och - den försvunna mockasinen !! Vilken lycka ! Hur den hade hamnat under hans säng är och förblir en gåta men jag var väldigt glad över mitt fynd.

I morse gick jag upp, gjorde frukost och väckte alla barn. Eller ja...Elsa satt på toaletten när jag kom upp. Agnes hade jag på armen. Hon vaknar först av alla. Oftast på ett strålande humör. Hon hjälpte mig att väcka Oscar genom att krypa runt i hans säng.

Oscar kom iväg till skolan strax efter att Lars stuckit iväg på ett tidigt möte.

Han kom hem i lagom tid för att ta Elsa till dagis. När de försvunnit ville Agnes bada. Hon placerades i badkaret, jag gick upp o väckte Simon (bara tre gånger idag : ) ). Sen bakade jag tårtbottnar och gjorde en stor tacopaj. Simon bad om det till middag igår. Det var en bra ide´. Till den gjorde jag sallad och dressing. Pajen blev väldigt godkänd av de som åt av den. Kul !


Av Pia och Luna fick Agnes en kobil som brölar väldeliga när man kör den. Hon blev lite skeptisk till de myckna ljuden. Pia ,som inte hade trott att den skulle låta SÅ mycket , tipsade om att ta ur batterierna... Av morfar fick hon pengar. Jag ska köpa en sparbössa man bara kan öppna m konservöppnare. Där ska alla penningar iläggas.
Mormor ,Sten o moster m familj kom med ett par mockasiner och en trumma. Jättebra !! (Mockasinerna alltså, trumman kommer jag nog att lägga på ett bra ställe så småningom)
Agnes tyckte att trumman var väldigt kul!
Tanya m familj kom med paket till både Elsa o Agnes.
En lyssnarbok till Elsa . Hon jublade! Elsa älskar sagor och visor . Hon brukar lyssna innan hon somnar på kvällarna.
Agnes fick en mycket söt tunika och en byxkjol som mest var grön. Elsa är så oerhört rosa så en annan färg till Agnes var toppen!


Av oss får hon i morgon. En bil med djurljud och en lära-gå-bil.


Nu har jag skrivit så där långt igen... Tack, för att du orkade läsa.
Ha det gott!










1 kommentar:

Anonym sa...

Vad roligt att det inte ligger för dig att sitta!

/Elaka syrran!

Och du, trumman bestämmer Agnes över - har DU tur kanske den hamnar under Oscars säng... annars får ni se fram emot en BANG BANG MUUÖÖ-orkester!