torsdag 6 mars 2008

Jag kom ihåg

Elsa var ju på BVC i måndags. Jag kom faktiskt ihåg att gå dit.
Även hon följer sin kurva. Hon fick berätta en saga utifrån bilder i en bok. Det var för att kolla ordförrådet. Med tanke på alla som pratar runt omkring henne och alla ord hon sprutar ur sig varje dag, var jag inte speciellt förvånad när BVC-sköterskan sa att hon hade ett ovanligt stort ordförråd. Rita fick hon också göra. Hon fick en blyertspenna som hon raskt ratade. Hon ville minsann rita med färgpennor.
Hon fick en låda med kritor som hon nådigt tog emot. Därefter ritade hon ett vackert porträtt av mig. Orange kropp,gröna ben,blå armar,rosa bröst (en viktig detalj),röda (?!) ögon och mun och som avslutning blått långt hår. Väldigt stiligt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

ha ha kan tänka mig det hmm undrar vem tösen brås på/c

Anonym sa...

...det där låter väldigt likt min syster! Blått hår och gröna ben - japp! Kramis från syrran.

mia.t sa...

http://miatsblogspot.blogspot.com/

Hejsan och välkommen in även på min blogg! Jag ska försöka hålla liv i den här och en liten morot kan ju vara att någon vet om den och kommer på besök ;)

Du får säkert hjälpa mig att fixa till den lite nån gång ;))

kram