torsdag 6 november 2008

Heeeej !

Jag lever ,andas o är !
Är inte det bra så säg? Flera dagar har passerat utan att jag ens har tittat åt datorn.
Det har inte funnits tid... När tiden varit inne har min make befallt mig att gå o lägga mig istället. Praktiskt m tanke på att klockan oftast varit efter elva. Befallt är väl att ta i men ändå...
Vad har hänt den senaste tiden? Jo, utan att ta någon som helst hänsyn till någon kronologi , har vi sysselsatt oss med följande.
Vi möblerade om lite i vardagsrummet. En byrå o en bokhylla har bytt plats. Detta tog en hel dag. Medan jag var iväg på jobb (dagiskock) tömde Lars bokhyllan,dammade alla böcker,bytte plats på möblerna och dammsög på strategiska ställen.
Jag har ju en viss förkärlek att skjuta på saker o ting. Hade antagligen gjort det även denna gång om inte min käre make hade placerat alla böcker o en kista på min sida i sängen.
På min kudde tronade kistan o däromkring alla böcker.
Det är faktiskt jättesvårt att inte ta tag i saker o ting då.
När jag kom hem efter jobbet satte jag raskt igång. Jag lade en filt på kistan, en duk där uppå och strök sedan duken. Märklig företeelse tykte Simon o hans kompis som tittade in.
Därefter dammade jag byrån,lade på duken , pyntade med några växter och ljuskällor.
Det blev väldigt bra!
Därefter var det hyllans tur. Jag dammade alla böckerna en gång till,satte in dem i hyllan och beskådade sedan mitt verk. Det blev väldigt trevligt!
En vajer m tunna gardiner har delat av rummet. På ena sidan av vajern har maken o jag inrättat ett sovrum. På andra sidan är det komprimmerade vardagsrummet.
Bokhyllan står precis bakom gardinen vilket ger ett lugnt intryck när man kommer in i rummet. Alla böcker finns men syns inte. Eller ja, det ska bli så i allafall. Agnes rev nämligen ner vajern för en tid sedan. Med väggfäste o allt...
Lars gjorde ett krafttag på sin sida sängen.
Sedan städade o ställde iordning resten av rummet.

Boföreningen på området har bytt tvleverantör.
För att det skulle fungera sattes nya dosor i antennjacken in. Vårt satt bakom en hylla i vardagsrummet. För att kunna flytta hyllan o ge plats åt karlen som skulle sätta in nya dosan, var vi även tvugna att flytta akvariet. Ett akvarie på 220 l väger en del. För att ,över huvudtaget kunna rubba det , tömdes det på halva vattenmängden. Sedan föstes det åt sidan. Hyllan tömdes o ställdes mitt i rummet. Så fick det så i två dagar. När hantverkaren kommit o gått återställde vi allt igen.
Bortsett vajern. Den har fortfarande inte kommit på plats. Först fattades två plugg.
Sebbe,vår trevlige granne,kom till undsättning och avlämnade många plugg.
Tyvärr hjälpte inte det. Vajern är fortfarande inte uppe. Ska bara....

Några dagar senare kom paketet från tvleverantören. Ut med allt ur hyllan igen. På golvet spreds ett antal pärmar,mappar o tidningar. Lars installerade,drog kablar och satte sig in i det tekniska. Samtidigt fick jag för mig att sortera lite leksaker . Jag tömde sålunda ut en tunna leksaker på vardagsrumsgolvet, aktiverade Elsa i sorterandet o bidrog så till det redan rådande kaoset. Igår kväll packade Lars inför sin Stockholmresa. Jag hade tvättat tidigare på dagen o lämnat tvättsäckarna på golvet i hallen o i vardagsrummet.
Föreställ dig nu hur rörigt vardagsrummet är....
Dagens inlägg sitter jag o skriver nere hos Tanya. Jag erkänner villigt att jag känner en viss motvilja att gå hem.

Roliga saker har vi gjort också.
I söndags var Lars o jag på konsert i Vara.
Min regionschef inom Oriflame bjöd. Det var en synnerligen trevlig tillställning som avslutades med middag. Musiken var inte det vi brukar lyssna på men musikerna var så duktiga att vi gärna lyssnade på det som bjöds.

Mer då ?`Tja, jag har ägnat stor del av tiden åt jobb, hushållsgöromål och annat smått o gott.
Jag kommer säkert på mer framöver men du får detta så länge.

Må gott o lev väl !





Inga kommentarer: