tisdag 11 november 2008

Några lustigheter

God kväll i stugor o övriga boenden !

Jag jobbar heltid fr o m i förrgår o fram till 1 december ! Igår,idag o i morgon har jag varit på Norgårdens skola. Från o med torsdag är jag ute i Forshälla, min gamla skola.
Det är skönt att veta var jag ska jobba en tid framåt. Jobbkläderna kan ligga kvar på samma fläck o behöver inte dras omkring överallt. Skönt !
Fördelen med att hoppa runt är ju att man träffar många olika, intressanta, människor.
Igår gjorde jag iordning en lax min pappa gav oss i förrgår.
Jag bakade den i ugnen, kokade matvete, grönsaker o gjorde en egen Hollandaise till. OJ ! Det var så gott , så gott! Laxen smälte i munnen! Ibland är jag en riktig stjärna i köket ! : )
Alla satt o mumsade och åt i godan ro.
"Mamma,sa Elsa, får jag äta tills jag är mätt?"
Jag tyckte det var en hejdlöst rolig fråga och skrattade länge. Mellan mina glada frustande fick jag fram att jag tyckte det var väldigt lämpligt att äta tills hon var mätt.
Hon nöjde sig med mitt svar men undrade varför jag hade så roligt åt henne...

Simon hakade på Elsas fråga o frågade om det var ok med mig att han sov tills han inte var trött längre..

Ibland kläcker barn det mest fascinerande saker!

Inga kommentarer: