måndag 24 november 2008

Det är mörkt nu...

Framförallt på nätterna...eh..
Vad jag försöker säga är att tidigt på morgonen är det lika mörkt som mitt i natten. Solen orkar liksom inte riktigt upp. Framåt eftermiddagen är det knappt den orkar över grantopparna innan den ramlar ner igen. Är man ute o kör då är solglasögon nästan ett måste. I morse tog Lars m sig våra solglasögon för att ha dem liggande i bilen. Eftersom vi lämnar hemmets trygga vrå redan kl sex på morgonkvisten är det tämligen mörkt ute.
Vi lämnade flickorna på dagis o styrde kosan mot mitt jobb. Forshällaskolan ligger ute på landet o eftersom Lars skulle ha bilen fick han snällt köra mig dit.
När vi var halvvägs, började han rota i jackan.
Muttrade lite för sig själv :" Hmm,var lade jag solglasögonen nu?"
" Tycker du att behovet av dem är särskilt stort just nu ?, frågade jag"
Det var becksvart ute o ingen gatubelysning....
Jag skrattade en god stund åt detta.

Eftersom det sällan går någon buss hem från jobbet kom han också o hämtade mig när jag jobbat klart.
Vi körde förbi en vägficka där man tillfälligt kan stanna till.
Där hade någon gjort just detta o dumpat ett gammalt bilbatteri, innan denne någon kört vidare.
Lars såg bilbatteriet och sa: " Varför lämnar folk sina gamla bilbatterier vid vägen? Det är väl inte svårt att lämna dem till återhämtningen?"
Jag tittade på honom: " Sa du återHÄMTNINGEN ?
Han skrattade o svarade "Ja,jag gjorde visst det"

Apropå roliga felsägningar:
Agnes lär sig nya ord varje dag. Det är stört omöjligt att skriva ner alla eftersom hon sprutar ut nya ord varje dag. För det mesta blir det rätt.
Pippi Långstrump är dock ett svårt ord/namn "Pippiblimblimblim"
"allande" har jag lyckats räkna ut betyder "Hålla handen"

Igår fyllde jag strax under 40. Jag blev uppvaktad med presenter och skönsång av familjen. Efter det sedvanliga hurraropen kommer ofta en fanfar. Den stod Agnes för. Hon sjöng med på sitt lilla vis och avslutade med hejdundrande fanfar. : )

Må gott!

2 kommentarer:

Pernilla sa...

Du har en kul utmaning att hämta i min blog.

Kram från Pernilla.

Lenas HEM sa...

Grattiskramar i massor!!