lördag 22 november 2008

Helg igen!

Lördag!
De älskade maken tog flickornas (läskigt pigga) morgon och lät mig sova.
Jag vaknade sent om sider (08.15) av flickornas glada skrik o skratt från badrummet.
Tämligen mör efter arbetsveckan hade jag ingen större lust att kliva upp men eftersom jag inte ville kissa i sängen så...
När Lars torkat Agnes rusade hon in i köket o plundrade pepparkakslådan.Därefter sprang hon in o vardagsrummet,ställde sig brevid min säng för att mumsa i sig pepparkakorna. När jag kom in deklarerade hon glatt : " MAMMA, bajs! " Det var det inte ,tack o lov!
Däremot hade hon kissat på golvet. Jag skickade in henne i badrummet igen. Där hade Lars just avslutat hårtvätten på Elsa. Agnes fick en ny duschning.
Nu är Elsa klädd och friserad inför dagens maskeradkalas. Hon är en vacker ballerina.
Vi ska strax åka. Lars o Elsa ska till stan för att köpa presenter. Agnes o jag ska till Linda o dricka kaffe, något vi sällan får till nu när jag jobbar.

Ha en härlig dag!

Inga kommentarer: