torsdag 27 november 2008

Jag vann !

....men innan jag pratar om det måste jag berätta lite mer om min födelsedag !
Jag blev uppvaktad av fler än familjen. Kära fadern kom framåt kvällen. Vi drack lite kaffe,han hjälpte Oscar med matteläxan o tittade upp i några av taken. Han ska hjälpa oss att sprida lite mer ljus över röran här hemma : )
Pernilla kom med vackert kort o presenter. Jag fick två lotter (som var utan vinst,tyvärr) och skissblock. Utmärkt till stämplar, vilket hon väl vet : )
Lite senare på kvällen kom Nina m present från henne o Frida. En jättefin tunika!
Flera vänner o släktingar hörde av sig via telefonen. Jag kände mig väldans uppvaktad o hade en mycket trevlig dag!

Nu till min vinst!
På hälsomässan vi var på i lördags, kunde man tävla.
I en monter stod en kille o visade/pratade om olika träningsredskap som han sålde till privatpersoner o företag. Han hade en tävling. Man skulle svara på en fråga, fylla i namn o adress o lägga lappen i en låda.
Idag kom ett brev till mig. I det stod att jag hade vunnit!!!
Jag blev väldigt paff måste jag säga.
Jag vann en weekend på Österåsens hälsohem. Jätteroligt!
Kruxet är att det ligger en bit utanför Sollefteå. Nätta 80 mil härifrån !
Jag fick ett presentkort som gäller fram till nästa födelsedag så jag har ju lite tid på mig.

För övrigt jobbar jag....
Sen hämtas barnen,middag lagas, ev läxläsnig,läggdags för flickorna och därefter lite plock. Därefter ramlar jag i säng där jag ligger o löser korsord tills jag somnar.
Mitt sociala liv är hopplöst torftigt för närvarande. Jag har inga intressanta samtalsämnen att komma med heller.
Jag hinner inte titta på tv och det jag hört på radion på morgonen är urträngt ut skallen redan vid fyrasnåret på eftermiddagen.

I morgon fyller maken år. Just nu är han i full färd med att baka bullar. Det är han väldigt bra på. Vi ska ha lite kalas här på lördag.
I morgon ska Oscar hjälpa mig att baka . Vi ska göra tårtbottnar,kokoskakor o ev något mer.
Vi får se. Nu ska jag natta Oscar.

Må gott o lev väl!

1 kommentar:

Tanya sa...

Det verkar som resten klarade sej. Ta i trä *knack, knack*
Hur mås det hos er?