torsdag 13 november 2008

Men hejsan!


Försöker envist hitta rätt typsnitt men det blir olika varje gång. Tänkte hitta ett som ger lite större text. Det blir mycket lättare att läsa då.
Idag har jag jobbat och samtidigt skrivit en ansökan på jobb som jag mailade iväg innan hemgång. Fick höra att det var över hundra sökanden så vi får väl se hur det går.
I morgon ska jag jobba,tvätta,duscha o göra mig fager för att sedan gå ut o äta med några Oriflametjejer. Det ska bli kul!

Käre maken har diskbrock och har fått vådliga restriktioner! Han får inte lyfta (Agnes,matkassar...) Han får inte anstränga ryggen eller göra sneda rörelser (städa,dammsuga,bädda...) Han får inte.... tills ryggen mår bättre.
Uppmuntrande nog skulle det nog inte ta mer än bortemot två-tre månader innan ryggen är ok igen. Om han inte tillhör den där enda procenten som kräver en operation för att bli bra. Kiropraktorn trodde dock inte det. Jag lider med och bredvid honom. Jag vet hur det är att ha ont i ryggen så jag önskar verkligen ett snabbt tillfrisknande för honom.

Vår bil mår inte något vidare heller. Den har drabbats av brott på ett stag. Tyvärr hjälper varken gips,tejp eller ståltråd. Amputation eller snarare ett helt byte av är det enda som hjälper.
Pengar kostar det också. Trist så här inför (h)jul.

Nu har jag gnällt färdigt! Trevligt att du stod ut : )
Roligheter i vardagen står mest Elsa för.
Hela familjen satt vid matbordet igår o åt. Igen..
Vi pratade om ditt o datt sinsemellan. Simon hade frågat innan middagen om det var ok för honom att bränna ut ett par skivor musik på Lars dator. Jag sa att han skulle fråga Lars o inte mig.
Under middagen kom jag ihåg Simons förfrågan o frågade själv.
" Är det ok att Simon bränner ut lite skivor på din dator?"
"Ja, visst. Bara det fungerar så,svarar maken"
"Men,sa Elsa, man kan väl inte elda upp skivorna?!"
Mycket skratt runt bordet även denna dag...

Lev väl!



Inga kommentarer: