söndag 26 oktober 2008

Min planerig...






gällande lördagen var lite marig att få till.
Det vi skulle göra krävde barnvakter. Med fyra barn i huset i vitt skilda åldrar gäller det att puzzla så att alla trivs på respektive ställe.
Simon är ju 17, så han klarar sig själv. Oscar ville själv sova över hos en kompis. Jag uttryckte (ovanligt ivrigt) att det gick bra. Elsa skulle till Trollhättan över helgen.
Pia passade Agnes. Hon är en klippa!
Vad skulle vi göra då? Vi skulle ut o äta. Jag bokade bord redan i september.
På Ljungskile turisthotell kan man besälla bord o få en mordgåta till maten. Jag tyckte det var en väldigt kul ide´.
Jag ville att det skulle bli en överraskning för Lars så allt planerande med barnvakter o bordsbeställningar har jag fått göra i hemlighet.
Jag var tvungen att säga till Lars att inte boka något för egen del flera veckor i förväg eftersom vi skulle "på middag hos min mamma". Varför vi planerat det flera veckor i förväg förklarade jag med att de sällan var hemma på helgerna ..
Igår kom Lars med flera olika förslag på vad vi skulle göra under dagen, fram till "middagen hos mina föräldrar". Jag lyckades prata bort flera förslag.
Han duschade och klädde sig.
"Ta på dig en skjorta",sa jag.
"Varför då???"
"Jo,men det är väl trevligt. När vi nu ska dit o äta middag kan vi väl se lite propra ut.."
"Men - skjorta?? Jag kan väl ha det här?!" (Blåjeans o T-shirt)
"Nix,ta en skjorta o de svarta jeansen"
"Varför då?? Vad har du hittat på?"
"Ingenting . Du frågar o tjatar för mycket. Du behöver inte veta allt. Ta på skjortan nu"
"*SUCK* Ja ja...jag fattar bara inte varför."
Jag hade väldigt svårt att hålla mig för skratt men samlade mig någorlunda.
Vi gav oss iväg, lämnade av Agnes hos Pia o styrde kosan mot Ljungskile. Eftersom mamma bor där var det fullt naturligt.
Hon bor en liten bit ifrån hotellet så när vi var där bad jag Lars parkera vid Hotellet.
Sedan berättade jag att vi skulle äta middag , kombinerat med teater. Han tyckte det var en kul ide´.

Kvällen blev väldigt lyckad! God mat, trivsam mordgåta och trevliga bordsgrannar.

Lars tackade mig för kvällens aktiviteter flera gånger så att han var nöjd o glad gick inte att tvivla på.
Vi kom hem vid elvatiden så det blev inte alltför sent heller. Vi avslutade kvällen med en film o somnade sedan sött.

Idag ska Elsa hämtas i forslas till Lunas kalas. Jag ska ägna mig åt ansiktsmålning på Luna o hennes gäster. Djurmotiv! Det blir kul!

Ha en härlig dag!

5 kommentarer:

mia.t sa...

Låter som en riktigt trevlig kväll!! Mordgåta...så kul.

Pst, påminner om utmaningen (i min blogg)

Kram

Lenas HEM sa...

Vad gullig du är =) Låter som om ni hade en toppenkväll!!

Li@n sa...

Men vilken upplevelse! Dessutom kunna hålla masken så länge är ju en bravad bara det. Fast å andra sidan kanske det låtit lite skumt om du nu svarat honom att det stod mord på menyn. Huga! Men det låter ju som om ni hade det väldans trevligt.

Mördande ögonkast förekommer titt som tätt hemma hos oss och då i de fall ungarna lever rövare och vi andra får spader över att de sällan eller aldrig kan hålla sams.

Kram
Lian

Tanya sa...

Åhå, vad mysigt ni har haft!

Pernilla sa...

Jag saknar dina inlägg, det hade varit roligt att läsa vad som händer runt dig.

Kram