söndag 5 oktober 2008

Måndag igen....

Det är fascinernade vad fort tiden rusar iväg !
Nu är det måndag igen och jag är i full aktivitet.
Redan innan natten bestämde sig för att övergå till dag var jag uppe.
(Beroende på när man anser att dagen börjar givetvis...)
Strax innan halv sju skakade Elsa liv i mig med orden "Mamma,jag har kissat i sängen" . Det har inte hänt på eviheter. Jag mumlade fram att hon skulle gå o duscha av sig o sedan komma o lägga sig i vår säng. Jag lade mig tillrätta och skulle just förbereda mig för ännu en stunds sällskap m John Blund , när maken yttrade sig.

Han går upp i gryningen o var i full färd m att raka sig. "Du får ta det där,Tina." *suck* Jag trodde att han ville ha full aktivitet från mig men ville bara tydliggöra att han hade bråttom o inte kunde hjälpa till. Fullt förståeligt!
Elsa hade gått upp för att duscha. Märkligt ,eftersom hon brukar fixa duschandet i badkaret. Nåväl, jag släpade mig ur sängen och vidare upp på övervåningen.Där satt Elsa o nynnade på toaletten. Hon fick duschat och jag passade på att städa toaletten... Gjorde rent golvet o tömde papperskorg osv.
Agnes vaknade av uppståndelsen. Med båda flickorna på gott humör och synnerligen vakna, ansåg jag att jag lika gärna kunde fortsätta vara vaken. Har nu plockat ur o i diskmaskinen och ska strax torka golvet i köket.

När Simon var liten blev följande historia till:
Det var vinter.
En morgon vaknade Simon, tittade ut genom fönstret och rusade sedan in till mig."Mamma, det är jättemycket snö ute!!! Får jag gå ut?"
Jag slängde ett öga på klockan, åtta visade den.Jag lyckades övertala honom att frukost o kläder var ganska viktiga saker och fick honom därmed att dämpa sin iver något. Vi klädde oss och åt frukost.
När vi satt där och mumsade slängde jag ett öga på köksklockan.Därefter höll jag på att sätta frukosten i halsen. Klockan var fem !!!
När klockan var åtta hade jag städat köket, strukit all stryktvätt och drack kaffe i godan ro. Simon hade varit ute i en timme redan. Efter ytterligare en timme kom han, rosig o glad in igen.

Just den dagen blev väldigt lång , något jag misstänker att även denna kommer att bli !




8 kommentarer:

Lenas HEM sa...

Hi hi hi... Lilla sötungen då!! Så fel det kan bli =)

Du får lägga ut ett kort på dina pojkar. Har ju inte sett dom tror jag...

Kramisar Lena.

Pernilla sa...

Det är väl gott att komma upp i tid, man får gjort så mycket då. Jag önskar jag var lite mer morgonpigg, istället för att sova bort helgerna.
Jag tycker vi borde hitta på något nån dag framöver.

Tina sa...

Psst...Lena! Kort på pojkarna är sällsynta,de verkar vara kameraskygga...
Ett på Simon finns under rubriken "Nu minsann..." i juli-inläggen. /Tina

Lenas HEM sa...

På så vis =) Men simon fick jag se iaf,,, Söting!!

Scrappar du med?! KUL!! Jag med. Älskar det =)

Tanya sa...

Ni två borde verkligen fösas samman endera dagen. Frågan är bara när jag ska ha tid med det? =)

Tanya sa...

Stackars Simon, där var han knappast speciellt fager!

Tina sa...

Han är verkligen inte fager där men vad gör man inte för att få honom på NÅGOT kort iaf?

Tanya sa...

Spana in den här sidan!
http://www.avigsidan.com/avigsidan/avigt008.html