tisdag 7 oktober 2008

Idag snodde jag grannens tvättid !

Eftersom jag inte hann tvätta klart i söndags ,bokade jag glatt nya tider till idag.
Det gick att boka båda sidorna i en av tvättstugorna.
Till varje sida hör två maskiner,en tumlare o två torkrum.
Jag hade alltså dubbelt upp mellan 13 - 17 . Jättebra!!
Glad o fröjdefull gick jag ner m tvätten o stoppade maskinerna fulla. Det gjorde att all tvätt tvättades direkt och jag sedan skulle få ALLT torrt till tiden tog slut.
Nöjd över denna utveckling gick jag ut o mötte grannen m ett mindre berg av tvätt.
Jag kände hur jag väldigt fort blev alldeles varm o hävde sedan ur mig:
" Nämen hej! Har du tvättid nu? "
" Ja, svarade han"
"Då har jag knyckt din tvättid! Går det bra? Kan vi byta på något vis?"
"Nix,det kan vi inte! Det går inte."
"Ähum, nähä...eh...vad gör vi nu?"
"Tja,sa han, det får du ju lösa"
Vi kollade vad som hade gått snett o det visade sig att jag gjort fel..... : /
Jag hade halva tvättstugan idag o den andra i morgon. Jag vet inte hur det har gått till men det är ganska typiskt mig att göra så här.
Vi gick in igen. Jag fick tömma två maskiner så han kunde börja tvätta och gick sedan något generad hem igen.
Allt blev tvättat o torrt men jag ska noga kolla mina tider fr.o m nu....

Resten av dagen har gått åt till att röja efter Agnes som är sitt vanliga jag igen. Vid 14-tiden var det dag att hämta hem flickorna från dagis. Elsa gick o tittade på hösten. Agnes likaså. När hon tittar på något, gör hon det länge! Det är mer en ingående studie av varje löv, grässtrå eller vad hon nu finner intressant.
Hon fick sitta på mina axlar på vägen hem (det är högst osäkert om vi kommit hem före Bolibompa annars)
På hemvägen roade hon sig med att luta sig åt olika håll och glatt hojta " Mamma, lamla" viket fritt översatt betyder "Mamma jag ramlar".
Ledbruten o ganska lomhörd kunde jag till slut parkera på hemmaplan.
Datorn har varit igång under kvällen. Jag har diskuterat vår visning m min förra gruppchef via msn med jämna mellanrum. Ibland har vi ringt också.
Vi ska ha en storvisning med Oriflameprodukterna i morgon.
Bjursjöstugan är bokad, kaffe m dopp inhandlat osv. Det mesta är fixat. Det är mycket att tänka på minsann. MEN - det är roligt!
Vill någon komma är tiden kl. 18. Välkomna!

Nu är det sen kväll. Maken är hemkommen så nu ska jag umgås lite m honom innan vi byter datum....
Sov gott,gott folk!

2 kommentarer:

Tanya sa...

hur gick den stora visningen??

Lenas HEM sa...

Ha ha ha... Antar att grannen blev sådär nöjd ;)