fredag 24 oktober 2008

Så var det helg igen...

Hela veckan har det regnat av o till. Mest till ... Häromdagen haglade det t o m.Så till den milda grad att bilar började larma. Komiskt,tycker jag. Inte för stackarna som fick gå ut i värsta vädret o larma av sin bil kanske....

Idag har jag jobbat,liksöm övriga dagar i veckan. Det börjar bli en vana det här. Att jobba. En kväll turades flickorna om att gasta,bråka o leva rövare i största allmänhet så när maken kom hem rymde jag.
Vi behövde handla lite så Lars föreslog att jag skulle åka ut till Torp,handla o ta en fika.
Finns det ett ställe jag ogillar så är det Torp. Detta gytter av butiker som tävlar om kunder. Bläh !!!
Nåväl, Panduro ligger där. Eftersom jag tycker att det är en käck inrättning åker jag dit ändå . Jag tog med mig Pernilla. Hon hade varit på Torp tidigare på dagen,besökt Paduro men inte riktigt fått tid att titta på alla saker de har.
Hon tyckte sålunda att det var en käck ide´att följa med.
Vi gick inne i affären så länge vi orkade. De är kul att få olika pysselidee´r.
När jag kom hem gjorde jag ett födelsedagskort till Elsas kompis.Hon har kalas på söndag så det vankas kalas.

Ikväll har jag bara slöat. Oscar o jag har spelat lite kort, jag har poppat popcorn o ska baka bröd nu.
Det lär bli klart mitt i natten.
I morgon ska jag ta m maken på äventyr. Berättar på söndag.....

Lev väl !

1 kommentar:

Li@n sa...

Men visst är det ruskigt vad tiden bara flyger iväg...(om jag nu får tycka något på en vilt främmande människas blogg) ;o)

Låter spännande att du o maken är på äventyr, kikar in imorgon efter jobbet för att se vad ni haft för er *nyfiken i en strut*

Må så gott//
Lian