torsdag 2 oktober 2008

Hemma !

God morgon alla trivsamma människor!



Nu är det dags (eller snarare verkligen på tiden) att uppdatera lite.
När jag kom till dagis för att hämta flickorna igår, hade hade vår lilla virvelvind förvandlats till en mild bris.Under eftermiddagen o kvällen mojnade hon till stilltje helt o hållet.Eftersom företeelsen är så sällsynt är det faktiskt värt att skriva ner.Anledningen till detta var feber.Tanya o Elliot följde med hem. Elliot fick av sig ytterkläderna o gick direkt upp till flickornas rum o började leka. Agnes struntade totalt i den gästande kompisen och lade sig istället på köksgolvet för att vila.Tanya tyckte inte att det såg så skönt ut så Agnes fick vila i hennes knä i stället. Där somnade hon sött.Jag lagade mat till oss o Tanyas familj.Vi åt och umgicks en stund. Agnes åt m god aptit men var lite avslagen.Jag var borta under kvällen och när jag kom hem hade Lars tagit tempen på lilltösen. Ca 40 grader hade hon. Vi hällde i henne lite Alvedon o en massa vatten. Hon har sovit ganska bra i natt. (Till skillnad från hennes mor)

I dag har flickebarnet fått i sig frukost o håller igång på halvfart.Denna halvfart är verkligen bekväm! Man hinner avvärja mindre katastrofer under hennes framfart. Det är inte alls så att jag tycker det är trevligt att hon är sjuk ... det är hastigheten på henne som är trevlig .

Elsa då? Ja,hon blev illsur när jag kom för att hämta hem henne o Agnes igår. Hon skulle MINSANN vara på dagis o om hon nu nödvändigtvis var tvungen att åka hem, skulle det göras i tunika o ballerinaskor!
Jag påpekade att det var oktober o därmed höst. Det var vackert väder men kallt i vinden så hon fick ta på både jeans o "springskor" (gympaskor)Hon var ruskigt sur. Efter en lång klagovisa med båda tre o fyra verser, fick jag nog och morrade åt henne. På hemmaplan försvann ut o var ute o lekte i flera timmar.
Hon kom in för att äta middag och var då god o glad.
Hon somnade utan åthävor o vaknade glad i morse.
Oscar ska på heldagsutflykt idag. Jag släpade mig ur sängen o gjorde matsäck som jag hoppas räcker hela dagen.

Nu vill Agnes att jag ägnar mig åt henne1
Återkommer.....

Inga kommentarer: