onsdag 15 oktober 2008

Höstrusk!


Idag har jag arbetat o strävat på andra sidan stan.
Lars tog bilen i morse så jag övade mig på att åka kommunala färdmedel.
Det gick alldeles utmärkt i morse då solen sken o vädret verkade bli bra.
Framåt eftermiddagen ,då jag skulle hem igen, hopade sig regnmolnen.
Det blåste lite lagom höstaktigt o som grädden på moset startade också regnet.
Jag traskade iväg till busshållplatsen i mina sandaler. Dessa skodon är alldeles utmärkta i ett annat väder.
Halvvägs hem var jag tvungen att byta buss. Denna hållplats hade ingen busskur att kura i.
Damen jag satte mig intill en kvart senare såg en aning ogillande ut över min blöta uppenbarelse.

På dagis klädde jag på flickora regnkläder o stövlar. De hade väldigt roligt på vägen hem. De sprang i vattenpölar,hoppade i vattenpölar o räddade en mask från drunkningsdöden. Själv såg jag ut som en dränkt katt o frös i på bara kroppen.
Jag bytte kläder o lagade middag för att få igång värmen inombords igen.

Lyckades väldigt väl m detta.
Nu börjar det bli dags att lägga små barn.
Därefter väntar en röjning i vardagsrummet o en stund vid symaskinen.
Ha det gott o glöm inte paraplyet !

Inga kommentarer: