söndag 31 augusti 2008



Fortsättningen på fredagen var angenäm.Jag ägnade dagen åt diverse husliga göromål o småpratade med snickarna då o då. Badrummet har nu fått nytt golv o väggmatta, taket är uppsatt,dörrlister och en ny dörr. Elektrikern förberedde för takspotar o sätter in dem i morgon. Vi ska också ha en sensor som tänder o släcker ljuset. Det var maken som kom med den ide´n. Om sensorn. En utmäkrt ide´i en familj där o varannan glömmer att släcka på toa. Ide´n med takspot kom min eminenta syster på. En eloge till henne för denna fantastiska ide´!!




Framåt eftermiddagen ringde telefonen. Det var ett mobilnummer jag inte kände igen som visade sig tillhöra en svågrarna från Umeå. Jag blev lite misstänksam när han ringde från mobilen vid den tiden. Vi pratade om ditt o datt en stund. När frågan om vi skulle göra något speciellt på eftermiddagen , dök upp besannades min misstanke. Han var här ! Eller Vänersborg. Han var här nere för jobbets räkning o tänkte titta in om det gick för sig. Det gjore det!


Han plockade upp Lars på jobbet (som blev en aning förbryllad av att svågern plötsligt dök upp) När de kommit hem tillbringade vi en trevlig kväll tillsammans. Hans-Eric fick läsa saga för Elsa medan jag o maken röjde upp det värsta i hennes rum. Luna o Elsa hade vänt upponer på den mesta i deras lekar utan plocka upp efter sig. *morr* Nåväl, sådant tyder på kreativitet har jag hört... Hans-Eric sov i Simons rum. Efter en god o riklig frukost for han iväg mot nya äventyr och jag ......intog tvättstugan.


Fyra maskiner senare tröttnade jag.

Vi tog en tur till IKEA med Oscar o Agnes.Simon var hos en kompis o Elsa hos Janne. Vi tittade återigen på badrumsinredningar o lämnade byggnaden 54:- fattigare. : ) Billigaste notan någonsin skulle jag tro. Ett krysstag till en hylla, en packe tandborstar o ett paket servietter blev allt vi köpte.

På väg hem plockade vi upp Simon o hade därefter en stilla hemmakväll med film o tilltugg.
Idag lämnade vi killarna hemma, tog med oss Agnes o tittade efter badrumsinredningar på Obs. Sen tog vi en tur till Ljungskile.
Kvällen njöts till ännu en film.
Nu är det natt ! God natt

1 kommentar:

mia.t sa...

Låter som en trevlig helg. Ska bli spännande att se det färdiga badrummet.

kram kram