söndag 10 augusti 2008

Badrumsinredning & annat smått o gott

God kväll !
När jag ,halvsovande, vandrade upp för toabesök i morse möttes jag av två pigga o påklädda gossar. Eftersom klockan bara var strax efter åtta undrade jag om de varit upp länge....eller alls sovit. De hade de. De var bara äckligt morgonpigga!
Jag ryste av deras pigga uppenbarelser, besökte toan o gick ner o lade mig igen.
Fem minuter senare insåg jag att jag inte skulle få sova mer. Agnes skuttade glatt omkring i o utanför sängen o hittade på små rackartyg. Jag gick upp o gjorde frukost i stället. Efter den tvingade vi med grabbarna till Torp. Vi tittade vad priserna på badrumsmöbler låg. Det är dyrt m badrum! Vi ska ta en tur till IKEA vid lämpligt tillfälle för att kika lite där också. Simon köpte en ny skärm till datorn o hade därefter väldigt bråttom hem. Märkligt!
Lars o jag hade tänkt se om vi kunde hittat lite reakläder till diverse familjemedlemmar men eftersom ingen kom med glada tillrop till den ide´n fick vi köra hemåt istället. Agnes somnade i bilen. Vi släppte av gossarna o åkte till Byggmax o köpte lister t lilla badrummet. Agnes tyckte det var väldigt intressant att titta på allt byggmateriel. Hon hejade glatt på dem hon mötte o plaskade i vattenpölar m liv o lust. Sedan körde maken mig till jobbet. Här är jag nu o ska snart sova. Övrigt folk tittar på OS, något jag är synnerligen ointresserad av. Imorgon ska flickorna till dagis igen. Det ska bli trevligt att hämta dem där i morgon.
I morgon kommer även någon o mäter fukten i badrummet nere. Hoppas allt är torrt då övrig renovering kan komma igång. Därefter kommer tillvaron att gå sin gilla gång m skolrutiner, borttappade vantar , läxor o utvecklingsamtal i en sällan sinande ström. Må gott! Loggar snart in igen......

5 kommentarer:

Pernilla sa...

Det går fort att komma in i det normala igen efter semestern. Mig tog det någon timme på jobbet. Jag har allt försökt att läsa vad du har skrivit men jag har inte kunnat kommenterat. Skall du med på mässan i början på september?

Tanya sa...

"Loggar snart in igen" ???
Det går utför med ditt bloggande, tycker jag. =(

Tanya sa...

Pssst. Det skulle vara kul med ett nytt inlägg.

Tina sa...

jaja...det kommer,ska bara....

Tanya sa...

Nu ger jag snart upp hoppet om din blogg..