måndag 4 augusti 2008

Det har kommit till min kännedom...

...att mina inlägg saknas. Det är ju onekligen trevligt, även om jag får en gnutta prestationsångest. Jag är så fantastiskt inspirationslös för tillfället....


Konstigt, jag brukar inte ha problem med mitt skrivande..


Nåväl, sitter jag här en stund lossnar det nog.


Håll till godo med en pausbild så länge :




Visst är det en gräsligt ful torsk ? Egentligen är det väldigt typiskt Simon att lägga in en sådan bild, men han har väl ärvt den sortens humor från någon ....


Idag har det regnat här. Det vet alla som tittat ut genom fönstret eller tagit reda på Smhi:s senaste prognoser. Jag har varit ledig idag, viket betyder att jag tillbringat halva dagen i tvättstugan. Tanya försökte komma upp o ta en kopp kaffe o umgås lite men gav snart upp. Jag stack till tvättstugan så snart kaffet var klart så hon fick umgås m Lars. När jag äntligen kom tillbaka , umgicks vi i ca 10 min. Sedan var hon tvungen att gå...


Eftersom hela mitt väsen fortfarande är kvar i värmeböljan plaskade jag glatt iväg till tvättstugan (som ligger i huset mitt emot vårt) ,i T-shirt o barfota. Just idag var det en ganska dålig ide´. Det var förhållandevis kallt.....om man jämför...


Tidigare tvättpass har gått till ungefär så här:


Lars bär ner tvätten åt mig eftersom mina axlar är kass. Jag tvättar, hänger o torkar efter konstens alla regler. När allt är klart / torrt , viker jag noga ihop allt, lägger det i IKEAS käcka blå kassar o kånkar hem dessa. ( Konstigt! HEM, kan jag uppenbarligen bära...) Väl hemma parkerar jag säckarna i vardagsrummet, packar upp o sorterar i olika högar och ....inget mer. Högarna ligger på bordet, i soffan, på golvet osv till nästa tvättomgång. Idag blev jag så trött på mitt beteende att jag lade in ALLT på sina platser. Jag lade t o m in killarnas tvätt som de vanligtvis får göra själva. Tvättsäckarna vek jag ordentligt ihop o placerade på lämplig plats. Efter detta utbrott av ordning o reda upptäckte jag att vi faktiskt HAR ett vardagsrum. Med soffa...


Lars åkte iväg ett ärende o kom hem med middag.


Simon är hos en kompis, Oscar är på läger o Elsa var också hos en kompis. Vi hade alltså bara Agnes hemma. Lars dukade med levande ljus, vinglas ,servetter och dukade därefter upp diverse godsaker. Till allt gott drack vi vin! Det har nog inte hänt sedan vi gift oss. Det var väldigt mysigt ! Han är så rar. När Elsa kom hem åt vi lite glass. Vi vuxna drack milkshake som jag gjorde. Gott, gott! Elsa lade sig. Jag läste saga o småplockade i rummet tills hon sov sött. Under tiden lade Lars Agnes o somnade själv. (Agnes också föralldel) Han vaknade när jag kom ner. Vi avslutade kvällen med ett parti Yatzy.

Nu ska jag avsluta skrivandet för idag. God natt o sov gott !


Inga kommentarer: