lördag 23 augusti 2008

God kväll igen...

Det var länge sedan jag skrev något....som ni märkt.
Skolan har börjat o jag jobbar o jobbar.
Lars har börjat sitt nya vik i Vänersborg o trivs ganska bra tror jag. Jag har inte fått något riktigt besked om det från honom än. Det är så mycket nytt som han ska sättas in i , så han har nog inte hunnit känna efter om han trivs eller inte. Jag har börjat på ännu ett boende. Jag gjorde min sista schemalagda dag i fredags på boendet jag varit på i sommar. I torsdags ringde kostenheten o ville att jag skulle jobba vid två olika tillfällen. Sedan ringde socialtjänsten o behövde folk på ett boende där jag inte varit tidigare. Från två till fem dagars jobb i ett huj. Det är roligt att vara efterfrågad. Det måste ju betyda att de är nöjda m mig. Eftersom jag sällan vet hur långt fram i tiden jag har jobb är det lämpligt att ta det jag får om det skulle tryta framöver. Nog om det!
Badrummet börjar ta form. Äntligen! Nya gipsskivor har satts upp, golvet är fixat o mattan på plats. Den är riktigt snygg! Eftersom de var tvugna att sätta upp nya gipsskivor på väggarna ,krympte badrummet något. Denna krympning har fått mig att tvivla på om badkaret går in igen. Det var ganska snävt om utrymme när vi satte in det innan branden och det är ju inte större nu.... Det kanske slutar med att vi får ett sittbadkar.
Inte mig emot. Det är häftiga tycker jag. Nå, på måndag kommer troligtvis väggmattan att sättas upp. Sedan är det taket o själva inredningen kvar. Hoppas det blir klart under veckan. Det ska bli sååå skönt att ha två toaletter igen!
Nu ska jag titta på tv en stund innan sängen hägrar.
Må gott !!!

2 kommentarer:

Pernilla sa...

Roligt att höra av dig igen och självklart vill jag att du följer med på mässan.
Hur går det om du får jobba den dagen?

Tanya sa...

Härligr att se en levande blogg!