torsdag 7 augusti 2008

På väg mot ....

åttonde augusti. 080808 ! I Kina står detta datum för rikedom.
Det finns ju olika sorters rikedom o eftersom jag inte läste färdigt artikeln som berättade vad som åsyftades , har jag ingen aning om vilken som avses. Nåväl, var o en kan ju lägga in det den vill i detta.

Idag har jag jobbat . Bakade tekakor på jobbet som blev riktigt bra. Hoppas jag kan få tid till det på hemmafronten också. Vi har levt på köpebröd så länge nu att jag blivit alldeles less.

Tid verkar vara en bristvara för närvarande. Jag vill så mycket o hinner inte med hälften. Sommar innebär allt som oftast väldigt rutinlösa dagar. Det blir nog mer rutiner om ett par veckor när skolan börjat igen. Oscar längtar efter skolan. Träffa kompisarna allt som hör till skolvärlden. Det glädjer mig mycket att han tycker om skolan.
Flickorna börjar dagis på måndag. Det behövs....

Badrummet brummar fortfarande här. På måndag kommer någon o gör en fuktmätning. Hoppas det är ok nu så allt blir klart snart. Det är inte kul att ha badkar o dyl stående på "parad" hur länge som helst. Både maken o jag har glömt viken färg vi valt till väggarna. : ) Det blir en glad överraskning när allt är klart. Vi ska försöka ta oss till IKEA för att titta på någon sorts inredning. Det är så käckt m en spegel ovanför handfatet t ex.

1 kommentar:

Lenas HEM sa...

Hej Tina!!

Lena här i 24:an om du kommer ihåg =) (med Rasmus & Milla) Kikar in genom Tanjas blogg för att se hur du har det!!

Ser att det blir nytt badrum även för Er. Jag fick mitt klart när jag väntande Milla (V37) och vecka 38 kom hon så jag hade tur =)

Nu ett halvår senare så har även nytt handfat och skåp kommit upp, men det tog sin lilla tid =)

Kul med en överraskning och IKEA. Vi drar dit i slutet av månaden med. Känner att det är behövligt!!

Hoppas att du får en toppendag 080808... Lite rikedomar skulle inte sitta fel här i alla fall =)

Kramar Lena m. R&M