onsdag 30 juli 2008

Hmm...

Nu var det alldeles för länge sedan..
Som alla runt Uddevallatrakten märkt, har det varit oerhört vackert väder de senaste dagarna. Då jag varit ledig den här veckan ,har tillfälle för bad o utflykter vara möjliga. Det har vi ägnat oss åt.
Förra veckan hedrade vår familjs närvaro min svågers 40års dag.
Det var en trevlig tillställning som firades i trädgården. Vi bjöds på grillat och därefter kaffe & tårta. Gott ! helt enkelt...

En par gånger åkte vi till Ellenösjön. Den ligger nära Färgelanda o badplatsen är väl värd ett besök. För det första är det VÄLDIGT ont om maneter där.
Man kan vara där med små barn då det inte blir störtdjupt med en gång o det finns tillgång till dass o trevlig gräsmatte-strand att sola eller umgås på.

I måndags hälsade vi på goda vänner i Vargön. Vi fikade o hade ett par trevliga timmar i deras sällskap.
När vi åkte därifrån fick jag för mig att visa min gode make en fint badställe.
Vi hade allt vi behövde för ett bad och han samtyckte.
Vi for till Gaddesanna, Vänersnäs.
Det har allt! Sandbotten,sandstrand,klippor,glasskiosk,dass,varmt vatten o lång- grunt. Perfekt för oss. Jag måste erkänna att jag är mer salt än Vänern men eftersom stranden är så fantastisk trivdes jag oerhört bra där. Lars kände sig lite som hemma (i Umeå). Vi kom vid 18-tiden och styrde inte hemåt förrän vid 21.
Vi trivdes så bra att vi bestämde oss för att återkomma vid tillfälle.
När vi vaknade nästa morgon stod termometern på 25 grader o solen som spön i backen. Med tanke på att klockan bara var nio flydde vi till sjön. Efter diverse ärenden och andra tidsödande ting, landade vi äntligen vid vattnet klockan 13.30.... I gengäld stannade vi till 21.... Vi hade sällskap med vänner o barnen lekte o badade dagen lång. Vi vuxna lekte o badade dagen lång vi också.
SÅÅÅÅÅ härligt!

2 kommentarer:

mia.t sa...

Gaddesanda är jättehärligt!! Själv är jag mer en sötvattenstös även om jag är en ganska salt böna för övrigt ;) Idag ska hela min familj bege oss till Gräfsnäs slottsträdgård med en hög med träsvärd, sköldar, badkläder, håvar och plättar i släptåg. Där finns allt för en lyckad dag, såsom härlig badblats, slottsruin, lekplats, vackra fotomotiv och en restaurang. Ha en fin dag i värmen!

Kram mia

Tina sa...

Plättar i släptåg hade varit kul att se.. : ) Hoppas dagen blev så härlig som det såg ut i din kommentar. Kram Tina