torsdag 3 juli 2008

Öhh..

Barn kan vara en outömlig källa att ösa inspiration ur. Dock ej idag.

Idag har mina mellanbarn varit gräsliga . De träter o sätter upp attityd mot varandra o sina föräldrar. Det är inte lätt att behålla lugn o pedagogik i sådana lägen. Vi tog en tripp till en sjö när jag kommit hem från jobbet. Efter att ha lyssnat på trätosyskonen en o en halv timme var jag färdig att lämna dem där. Som tur är , är de inte så gräsliga mot varandra hela tiden.

I morgon är jag ledig. Faktum är att jag är ledig hela helgen. Något som inte hänt sedan urminnes tider.... eller på flera veckor iaf Det ska bli jätteskönt! Känner mig ganska trött efter allt jobbande. När jag kom till jobbet i morse undrade jag om jag över huvudtaget hade varit därifrån. Som tur är trivs jag så det är inte särskilt betungande att gå dit. (Så slappt som bilden visar är det dock inte)




Nåväl, vi ska lämna Elsa i Trollhättan o åka vidare mot Varnhem. Där ska vi hälsa på goda vänner vi försökt besöka sedan i vintras. Av olika omständigheter har vi inte lyckats förrän nu. Det ska bli trivsamt. Det är skönt för syskonen att dela på sig ibland också. Visserligen finns det barn i våra barns åldrar men ibland får en delning gå före. I kväll jobbar maken o jag sitter vid tagenterna. Barnen sover.



Jag sover snart jag med... Avslutar med några kort på Agnes rutchkane klättring från gårdagen






Hav en god natt , gott folk !

1 kommentar:

Tanya sa...

Vilka fina kort på det lilla flickebarnet!