fredag 18 juli 2008

En utmaning..

Hejsan svejsan !

Jag har fått en utmaning av Pernilla.

Hmm...får väl ta den o försöka göra det bästa av den.

Reglerna är enkla: Läs igenom frågorna o svara sedan på dem !

Inte alltför svårt.

Håll till godo.



1. Fem saker som fanns på din "att-göra-lista" idag.


1: Jobba färdigt..slutade kl 12.15

2: Ta ut pengar för presentinköp.

3: Hålla en Tupperware-demo.

4: Gå på kalas hos systerdottern, 5 år idag.

5: Fixa en tvättid !



2. Vad gjorde du för tio år sedan ?

Då gick jag höggravid o pustade i den oerhört varma juli -98.
Hade foglossning o vaggade således fram som en halt anka de dagar jag kunde förflytta mig.


3. Ställen du bott på ?

Oj, hmm... Började min levnadbana i Resteröd.
Där bodde jag o övrig familj till 1979. 15 juni det året flyttade vi till Bua.
Där var det , för övrigt , cykelavstånd till Pernilla o andra goda vänner.

När jag flyttade hemifrån bodde jag en sommar på Fjällvägen, mitt emot sjukhuset i Uddevalla.

Efter en vända i barndomshemmet flyttade jag till Cyklonv. U-a.

Därefter hem igen.
-89 el -90 flyttade jag till Trollhättan o bodde där i en kort period.

-91 flyttade jag hemifrån på "riktigt".
Då fick jag en lägenhet på Dalaberg,U-a.

Efter ca 3 år där hyrde jag ett hus tillsammans med ett par kompisar. Vadbacken,U-a Bröllopsklockorna ringde för Pernilla o hennes make när jag bodde där : )

Efter ett år flyttade jag till Timanstorpet, U-a
Ett o ett halvt år senare , och hjärtligt trött på utedass o spartanskt leverne, flyttade jag till Tureborg.

Där bodde jag i två olika lägenheter i samma hus i totalt 8 år.
Efter en stamrenovering blev den lägenheten för dyr så jag tog mitt pick o pack o flyttade till Hovhult.

Under tiden på Hovhult träffade jag min käre make, växte ur lägenheten o köpte en annan på Vindfället där vi nu bor.
Den här lägenheten har vi också växt ur men kan inte göra så mycket åt det för närvarande.



5. Fem saker du skulle göra om du blev biljonär?

Biljonär alltså... det är ruskigt mycket pengar.
Nåväl...

a) Trygga för barnen

b) Troligtvis shoppa loss som en tok

c) Skänka pengar till någon bra välgörenhet

d) Köpa/ Bygga stort hus

e) Skaffa höns
Dessa korkade fåglar är sååå charmiga.



Sådärja...tror jag. Är det till belåtenhet Pernilla?

Inga kommentarer: