måndag 7 juli 2008

Hej på er !

Nu är det ett par dagar sedan sist. Dags för en uppdatering.

Någon dag i förra veckan, tror det var torsdag, bestämde sig min gode make att revbensspjäll var en utmärkt middag. Det är gott!
Jag jobbade så jag fick inte nöjet att se Agnes äta.
Lars tog kort ....

Jag tycker likheten med Pebbles i familjen Flinta är slående


I helgen var jag ledig. Vi tog med oss Oscar o Agnes till Varnhem o hälsade där på goda vänner. Vi fick bassning av dem för att vi inte tagit med oss Elsa o fick stränga order om att inte hälsa på utan henne någon mer gång. Vi lovade.


På kvällarna brukar de få fint besök av igelkottar. Det är tre som turas om att hälsa på men ibland kommer allihop. Jag har sällan sett igelkottar på så nära håll förut o var givetvis tvungen att ta några kort på dem. En av dem fräste åt mig när jag kom o störde i deras kvällsmat. Visst är de söta?



Agnes hår har plötsligt blivit långt o alldeles väldigt lockigt.

Var tvungen att föreviga detta. Lite tramsigt kanske...

Det ser ut som om hon också tycker att jag är tramsig som tar kort på henne i ett kör.



Nåväl...i lördags åkte vi på marknad i grannbyn.

Jag gillar marknader. Det är så mysigt att gå o kika på alla olika saker som är till försäljning.Just i lördags var det ca 30 grader varmt,gassande sol o ingen skugga någonstans. Det var lite påfrestande så besöket blev inte så långt. Trivsamt var det dock! Tillbaka i Varnhem åt vi en god lunch/middag innan vi styrde kosan mot Trollhättan för att hämta Elsa o sedan åka hem.

I söndags hade vi besök hela dagen. Mitt i alla besök bakade vi bullar. Jag satte degen. När den jäst färdigt fick Elsa baka ut halva till kanelbullar o Oscar o hans kompis Alexander den andra halvan. Också kanelbullar. Den blev väldigt mumsiga.

Slut tog de också under dagen. Det är så det ska vara. det är mysigt! Vänner får gärna titta in på kaffe om de vill. Tittar man in lite oförhappandes får man stå ut med "viss" oordning. : )

Nu är det sängdags! Kram o god natt

1 kommentar:

mia.t sa...

Vilka härliga lockar hon har den lilla sötnosen =) Åh, igelkottar var det länge sen jag såg...så gulliga (men inte så klappvänliga).

Hoppas du hinner med en fika någon dag, vore kul att småprata lite.

Ha det så bra!
Kram mia