måndag 14 juli 2008

Nu minsann...

har det hänt lite grejer i allafall !

Min ömma moder trampade över till den käcka åldern av 34+ i lördags.
Oscar,Elsa,Agnes o jag uppvaktade m (eget tillverkat) kort o present.
Lars var hemma o Simon på Ammenäs hos kompisar o spelade fotboll.
Här är kortet :

Elsa o Kajsa pyntade en tårta med gula hallon de plockat i trädgården o Oscar den andra m jordgubbar.
Av Magdalena m familj fick modern en biljett till Taubespelen.

Ett evenemang som går av stapeln på Ängön. Det är ett jättejippo! Det går bussresor dit tom. "Biljetten" (fyra stycken) gällde för mor o sambo plus moderns döttrar.

Jag skulle jobba (sovjour) så barnen o jag åkte hemåt vid 14-tiden. Hämtade upp maken som skjutsade mig till jobbet o äntrade sedan tröskeln till arbetsplatsen.

Vi grillade hamburgare på kvällen. De blev väldigt lyckade. Det tog visserligen en evinnerlig tid innan grillbriketterna fattade att de skulle brinna men till slut så... Resultatet blev goda burgare o en välrökt Tina : )

När jag gått av mitt pass dagen därpå hämtades jag upp av mor,Sten o syster.

Syrran o jag satt bak, som de barn vi är..

Sten hade ställt kylväskan mellan oss så vi inte skulle kivas för mycket ; )

Vi var tidiga till Ängön. Slog oss ner på en bra plats o satt o såg hur fältet fylldes med folk.

Det var en viss känsla att se o höra SvenBertil Taube, Peter Harryson, Wenche Myhre m fl sjunga o skoja i ca 2½ timme. Allsång var det givetvis också. En härlig dag!


När jag kommit hem berättade Simon om sin helg på Ammenäs. Den hade varit kul, bortsett från en skada han åsamkat sig på armen bl a. Skadan hade uppkommit under en fotbollssession. Han hade väldigt ont o svårigheter att lyfta saker, öppna o stänga handen osv. Illa! Jag lovade att linda armen innan han begav sig till jobbet morgonen därpå.

Han skulle ta buss till jobbet idag. Den gick vid den smått okristliga tiden 05.23 från Vindfället. Han skulle således behöva gå upp kl 05.00. "Det går inte",tänkte jag o ställde själv klockan för att hälla ut honom ur sängen om det skulle behövas.

Det gjorde det inte. Han var redan vaken när jag kom upp. Jag lindade hans arm o han stack iväg till sitt jobb. Vid 14.30-tiden ringde han o uppmanade mig att beställa en tid hos doktorn. Armen hade INTE blivit bättre under dagen.

Dagen gick. Han kom hem. Lars tog honom till jourcentralen o kom hem m honom tre timmar senare. Gipsad! Han har en spricka i armen o ska gå gipsad i minst en vecka.Arma barn...Skäms lite över att jag propsade på att han skulle jobba idag. Simon var lagom nöjd över gipset. Det syns....


I morgon väntar en ny arbetsdag.


Hav en god natt o en härlig dag i morgon!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Inte är det lätt o veta om det är något "allvarligt" med barnen när dom skadar sej, hoppas på snar bättring.//Bettan

Pernilla sa...

Stackars barn.
Annars låter det som om du har haft en trevlig tid. Roligt att se ditt kort till din mamma, det var fint.

Pernilla sa...

Jag har en utmaning till dig på min blogg.
Jag kommer till Maria men jag är osäker på var hon bor.