söndag 7 september 2008

Från fronten intet nytt....

Hej på er !
"Fronten" avser försäkringskassan....

Ifredags jobbade jag på en av våra skolor här i stan. Direkt efter det hämtade jag flickorna på dagis. Sedan åkte jag hem för att förbereda Oscars kalas.

Den lille pojken har gått o blivit 10 år. Stora karln !
Han fick flera fina presenter och var väldigt nöjd över sin dag. Han fick ett kort av fröken på skolan, kort via brevlådan o frukost på sängen av oss. Han blev ordentligt firad. Oscar ville ha smörgåstårta så det hade jag gjort. För dem som hellre ville ha sallad o fiskpate´fanns även det att tillgå. En kladdig kaka, glass o frukt fullbordade det hela.

Lördagen tillbringade jag på Scrapmässan i Göteborg. Även dena gång med Pernilla. Den här gången var vi så tidiga att vi gick in som nummer två o tre, Nästan först i kön. Vi tittade, köpte lite smått o gott o avslutade m att äta i bilen. Lite medhavt o lite köpt. Som sist! (Varför ändra på ett vinnande koncept?)
Det som skilde sig från förra resan , var att vi inte råkade ut för några missöden.
Inte ett enda faktiskt ! Trevligt hade vi det också.

Idag är en så´n där seg o tradig dag. Jag har röjt lite grann o tänkte jag skulle sätt mig o pyssla m mina inköpta grjor en stund. Det kanske kan bli ett kort eller så..
Hej så länge !

2 kommentarer:

Jo sa...

Hallå där. :-)
Har ingen aning om hur jag ramlade in i din blogg, men det var kul att hitta den.

Kram, Josefin
www.brudarnaberg.wordpress.com

Tina sa...

Så trevligt att en främling ramlar in... : ) Jättekul! Ska bums skutta in till dig o se vad du är för en. / Tina