söndag 5 september 2010

Oscar

Idag fyller Oscar ,barn nummer två i skaran, 12 år.
Detta firas med glass/marängtårta och trevligt sällskap i form av familjen och en kompis till Oscar.
På förmiddagen åkte han och jag till affären för att köpa det som fattades, dvs allt. Sedan åkte vi hem och packade upp alla kassar för att fortsätta med att baka. Eftersom tiden har en tendens att rusa iväg, bestämde jag mig för att göra hastbullar och köpa småkakor.
Jag gjorde en hastkrans och Oscar gjorde en. De blev fina bägge två :)
När gästerna kommit ska jag lägga ihop tårtan. Middag hinner vi inte med.
Så är det varje gång någon i familjen fyller år. Vi fixar och donar, bakar och står i. Plötsligt utbrister någon: "Mamma, jag är hungrig!!!" Hoppsan!
"Det hinner vi inte med nu. Vi äter något senare."

Följden blir att alla äter sig mätta på kaffebröd. Detta infaller sex gånger om året och jag lär mig tydligen aldrig att planera bättre.
Nåväl, det är inte så många familjemedlemmar som klagar på det.
Nu ska jag duka! Hej så länge =)


1 kommentar:

Fenixmonas sa...

Grattis i efterskott får jag säga då! Inte så bra mathållning men vad gör det...sex ggr på ett år är väl inte så farligt! Kramiz!!