måndag 7 juni 2010

Ganska slut..

Godagens!
Nu är vi inne i juni! Idag är det den sjunde o Simons födelsedag. Eftersom han tog studenten i torsdags kommer denna dag att gå lite mer obemärkt förbi än andra födelsedagar. Han uppvaktades dock i ottan med skönsång och frukost på sängen i sedvanlig ordning. Då han förkunnade att han var, så gott som medvetslös, ratade han frukosten, tackade för uppvaktningen o bad ödmjukast om att få sova vidare en stund. Nu står en härlig choklad/hallon/mango- tårta på balkongen o väntar på att få intas. När Simon kommer ska vi äta currykyckling (en favorit hos Simon) och förmodligen sjunga en gång till.

Själv har jag avslutat mitt skolår på Ljungskile Folkhögskola. Den var en fin avslutning (bortsett mitt igen-svullna öga pga. allergi). Underhållning i Gruntviksalen , fika och senare lunch i matsalen, farväl och diplomutdelning i klassrummet, tårar och skratt dagen lång. En härlig men också vemodig dag. Jag har haft ett gott år på skolan!

Bums efter avslutningen samlades familjen hemma för att åka på släkt- träff i Nättjebacka. Killarna o Elsa ville åka med morfar o Agnes åkte m mig o Lars.
Det var en ganska bra uppslutning av släktmedlemmar. Det bjöds på mat och kaffe m tårta. En mina fastrar hade med sig sin gitarr och spelade och sjöng en stund. Min syster, min kusins fru o jag sällade oss till henne och underhöll därmed en stund. Vansinnigt oförberett men väldigt kul! Eftersom jag inte sjungit på länge, hade jag ganska ont i halsen dagen därpå. Träningsvärk i stämbanden... : )

Resten av helgen ägnades åt diverse sociala aktiviteter. På tisdagen började jag jobba och planera Simons student. I torsdags tog han då studenten! Detta firade han i fem dagar !!! I morgon ska han på anställningsintervju i Göteborg. Ett säljarjobb som vi hoppas att han får och gör komet-karriär i : ) Till hösten ska han läsa upp ett par ämnen som inte följde med hela vägen. Kanske kan han varva jobb med studier, vi får se.

Jag är ganska matt efter de två sista veckornas intensiva aktiviteter och vill inte göra en sak till. Dock, på onsdag ska Oscar ta examen (när man går ut femman på Fridaskolan ska eleverna visa upp lite av det de gjort). Det är på eftermiddagen så jag kan vara med. Tjohoo! Dessutom ska jag jobba in fredagen på torsdag och kan därmed vara med på skolavslutningen. Det är ännu mer tjohoo : )

Häromdagen satt jag och gick igenom min enorma mail. Där är det oftast 85% reklam och jag satt mest och tryckte på "delete". Mitt bland alla käcka erbjudanden låg något som hette "Intervju". Åh?, tänkte jag , har jag sökt jobb?
Det visade sig vara en kallelse till gruppintervju inför en utbildning (som jag sökt). Jag ska klämma in den på torsdag eftermiddag. Förmodligen direkt efter jobbet, vilket betyder att jag kommer att osa kök. De får de ta helt enkelt!

Nu ska jag duka!




1 kommentar:

Fenixmonas sa...

Hektisk tid nu med alla skolavslutningar, inte minst din egen! Vi ska på studentuppvaktning på fredag och sen till lidköping på söndag, fast där är det ett barnbarn som kör motorlopp! Kramiz