lördag 1 maj 2010

Sköna maj välkommen....

I dag är det första maj! Igår var det Valborg med skönsång och härliga brasor här och var. Ers Majestät fyllde 64 år (Han är lika ung som mina föräldrar,därför vet jag det). Inget av dessa evenemang var jag eller min familj involverade i. Barnen var hos sina kompisar, utspridda över bygden, maken irrade runt i diverse ärenden och jag satt hemma med skrivkramp. Novellen ligger på ett utkast och hånskrattar åt mig. Jag har läst igenom och filat. "Det här blir bra",tänkte jag och läste igenom det en gång till. Jag upptäckte då att det inte finns ett tillstymmelse till driv i den. Inget som driver historien framåt och lockar presumtiva läsare till att vilja ha mer.Sååå trist!!! Så nu sitter jag här med skrivkramp och vet inte hur jag ska göra. Antingen börjar jag om med en ny novell eller också kämpar jag på den jag börjat på. Historien finns ju där,någonstans. Väntar på att få komma ut. Det gäller bara att öppna rätt dörr...

2 kommentarer:

Fenixmonas sa...

Sköna maj, inte så mycket hittills, men det kanske kommer...Ifjol blommade träden på första maj!
Lägg boty novellen tills inspiratione faller på...aldrig bra att ändra manus utan inspiration...kramiz

Fenixmonas sa...

Godmorgon, godmorgon! I natt har det varit frost...igen! Inte klokt!! Kramiz