lördag 22 maj 2010

ARG !!!

Nu är jag arg!
Fick nyss höra att ett barn springer omkring på vår gård och jagar katterna som finns här. Kommer hon tillräckligt nära SLÅR hon dem dessutom med pinnar. HUR i hela Hälsingland kan man hitta på något så dumt??? Har ingen lärt henne att man INTE ska slå något eller någon?
Jag har dessutom tillbringat hela förmiddagen med att mota bort barn som trängt sig in i vårt hem. Detta, trots att jag sagt att inga barn ska vara här för att leka idag. Om och om igen rusade de in,utan att knacka och utan att fråga om de fick komma in. De tiggde melon och brydde sig inte ett skvatt om att jag redan sagt nej till detta fyra gånger innan! Jag gick ut en stund. Tog med mitt kaffe och några melonbitar. Fem barn fick var sin rejäl bit melon och var sin klubba. När dessa var uppätna skulle de ha mer. Då tog mitt tålamod slut. "Får ni ingen mat hemma eller?"
"Nää"
Nähä, vad gör man då?
Jag gick in och började med maten. När barnen åter rusade in utan att fråga rann tålamodet totalt. "Ut!! Nu ska vi äta middag och ni väntar ute!"
Efter middagen satte jag mig på balkongen för att grina en skvätt!
Blä, förmiddagar som denna borde förbjudas!!!

Inga kommentarer: