söndag 2 maj 2010

Tvätt...

Idag är det stora tvättardagen - igen!
Det är mycket tvätt när man bara tvättar en gång i veckan.
Å andra sidan tycker jag att det är ganska skönt att göra det. Hänga upp, ta ner vika och sedan lägga in på rätt plats. Det är så skönt att titta på tvättkorgarna och se att de är tomma. Det luktar gott och känns väldigt tillfredsställande att alla har något rent att ta på sig. Man slipper höra "Mamma, jag har inga sockar!!" Mamma, alla mina byxor ligger i tvätten" osv
Snart är det middagsdags. Lars har varit i skogen o grillat korv och pinnbröd med Oscar och Anges. Elsa har sprungit runt med sina kompisar på gården och Simon har sovit hela dagen!

Jag går fortfarande omkring och funderar över min novell. Det är nog bra att släppa den en stund och sätta mig när jag får inspiration.

Nu är det dags att gå till tvättstugan igen. Tjing! :)

1 kommentar:

Fenixmonas sa...

Godmorgon, godmorgon! Redan onsdag och snart tvättardags igen!! Jag brukar ta den tidiga tiden klockan 7 på lördaga för då har jag dagen fri sen. Det är rätt gott! kramiz!!