söndag 20 september 2009

Pust!

Jag har ju inte uppdaterat på en månad!!! Jag borde verkligen skämmas. : )
Jag har hemfallit åt Facebook o är ganska aktiv där, på bekostnad av bloggen. Det är ju inte så bra kanske. Dessutom har jag fastnat i ett spel där o är så beroende att är rent patetiskt.
Nåväl,några stickprov på vad jag gjort sedan sist...
Klassen har varit på kanotpaddling. Det var jättekul att paddla igen.
Tyvärr blåste det en del så det var tungt att paddla o saltvatten skvätte överallt.
Vi hade blivit rekommenderade att ta på sandaler eller gå barfota eftersom vi skulle behöva gå i vattnet med kanoterna. Jag tvärvägrade att blöta ner sandalerna o gick sålunda i det ,inte jättevarma, vattnet barfota. Packade ordetligt ner sandalerna i en plastpåse o traskade sedan torrskodd omkring där vi tillbringade dagen.
På väg tillbaka lade jag sandalerna på kanotbotten, viss om att det skulle gå bra.
Eftersom det blåste blev det vågor på vattnet o en av dem flyttade in i kanoten ,där sedan sandalerna guppade omkring . (Där fick jag för det! ) En annan våg flyttade in i en av mina jackfickor. Där låg min mobil så nu har jag ingen mobil längre...

För övrigt är det väldigt kul att gå i skolan igen. Folkhögskola o andra skolor är helt olika varandra vilket är en omställning. Själva pluggandet går i ganska maklig takt (än så länge) men det dikuteras mycket. Väldigt mycket! Jag är jättetrött när jag kommer hem o orkar knappt göra mer än att umgås med familjen.
Jag är jättedålig på att höra av mig till mina vänner och det känns trist . Tiden är knapp o energin låg. Hoppas ni står ut med mig ändå. (Jag är fortfarande ganska trevlig trots allt) : )

Idag var vi i skogen. Hela familjen utom Simon åkte upp på Herrestadsfjället för att umgås med en annan familj o grilla korv o trivas. Det gjorde vi tills det började regna. Då åkte vi hem.
Om en stund väntar tvättstugan o sedan kvällsrutinerna. I morgon är det dagis,skola o jobb!

Ha det gott!!

1 kommentar:

MittUnderbaraHem sa...

det var tur att det inte bara är jag som pratar sönder min energi:P